سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

نشست بررسی فرصت های تجاری هرات افغانستان در اتاق اصفهان

نشست بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری اصفهان و هرات افغانستان با حضور هیات 25 نفره از پیشه وران هرات افغانستان در سالن اجتماعات اتاق اصفهان برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران  اصفهان رییس اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای این نشست دو کشور ایران و افغانستان را دارای تاریخی قدیمی یگانه دانست و گفت:زبان و دین مشترک در کنار روابط تاریخی عمیق از جمله ویژگی بارزی برای توسعه روابط اقتصادی اصفهان و افغانستان است.

«خسرو کسائیان» مقصد 30 درصد صادرات کالا و خدمات استان اصفهان را کشور افغانستان اعلام کرد و گفت:در حال حاضر حجم تجارت استان اصفهان با افغانستان750 میلیون دلار است که امکان افزایش آن وجود دارد.

وی برگزاری این قبیل نشست‌های تجاری و سرمایه گذاری دو طرف را گامی مهم در توسعه روابط اقتصادی اصفهان و افغانستان دانست و گفت: آشنا شدن با ظرفیت‌های اقتصادی دو طرف می‌تواند حجم مبادلات اقتصادی دو طرف را افزایش دهد.

کسائیان صادرات کالاهای با کیفیت را به افغانستان خواستار شد و گفت:بازار افغانستان بازار یک روزه نیست بلکه بازار دائمی است که سال‌ها می‌تواند به عنوان بازار اول صادراتی کشور قرار گیرد.

رییس اتحادیه پیشه وران ولایت هرات افغانستان در این نشست گفت:هرات در شمال غرب افغانستان و همجوار با ایران است و دارای یک شهرک صنعتی و چندین کارخانه تولیدی است و بستر مناسبی برای سرمایه گذاریاست.

«حاج عبدالودودفیض زاده» با انتقاد از انعکاس سیاه نمایی علیه افغانستان در رسانه‌ها گفت:افغانستان سرزمینی پهناوری است و در رسانه‌ها برخی از اتفاقات این کشور را بسیار بیشتر از واقعیت منعکس می‌کنند و متاسفانه تصویر سیاهی از این کشور ارایه می‌کنند.

معاون اتاق تجارت هرات تصریح کرد:هرات روزگاری به عنوان مرکز خراسان کبیر شناخته می‌شد و یکی از استان‌های مهم صنعتی و تجاری افغانستان به شمار می‌آید.

وی هرات را دارای مشترکات متعددی با اصفهان دانست و گفت:از نظر دینی،فرهنگی و زبان اصفهان می‌تواند خواهرخوانده هرات شود.

معاون اتاق تجارت هرات بسط و گسترش ارتباطات،برگزاری نمایشگاه و افزایش تبادلات تجاری دو طرف را ضروری دانست./س

برچسب ها: بررسی ، فرصت های ، تجاری ، هرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.