سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام درآمد 9 ماه موقوفات خوانسار

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار درآمد 9 ماه امسال موقوفات این شهرستان یک میلیارد و 230 میلیون ریال اعلام کرد.

حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: این شهرستان 480 موقوفه دارد که از این تعداد 324 مورد آن منحنی و بقیه انتفاعی از قبیل بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه ها است.

وی با بیان اینکه از موقوفات منفعتی نیز 43 موقوفه غیر متصرفی بوده و متولی معین دارد اظهار کرد: خوانسار یک هزار و 728 رقبه از قبیل زمین های زراعی، تجاری و مواد دیگر دارد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار تعداد متولیان این شهرستان را 39 نفر عنوان کرد و گفت: این شهرستان 45 باب حسینیه و 107 باب مسجد دارد.

نصیرالاسلامی با اشاره به نحوه هزینه کرد درآمدهای موقوفات گفت: 960 میلیون ریال براساس نیات واقفان برای روضه خوانی، ترویج قرآن، اطعام و افطاری ماه مبارک رمضان، کمک به فقرا، بهداشت و کمک به حمام های عمومی، تعمیر مساجد و حسینیه ها، عتبات عالیات، طلاب و مدارس علوم دینی و برخی موارد دیگر هزینه شده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار کمک های تخصیص یافته به مساجد و حسینیه ها از محل اعتبارات سازمان اوقاف و امور خیریه را 400 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: امسال بودجه های عمومی دولت با پیگیری نماینده این شهرستان در مجلس به یک میلیارد و 500 میلیون ریال رسیده است.

وی افزود: در صورت توسعه و فرهنگ سازی وقف بسیاری از نیازهای فرهنگی و اجتماعی جامعه برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: باید با همت مسئولان و همکاری مردم سنت حسنه وقف در جامعه بسط و گسترش داده شود./ز
برچسب ها: وقف ، خوانسار ، درآمد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.