سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

آمادگی حمایت وزارت نفت از ساخت پالایشگاه در تبریز

معاون وزیر نفت از آمادگی وزارت نفت برای راه اندازی پالایشگاه نفت بمنظور فرآوری نفت خام کشور و ایجاد ارزش افزوده برای این نعمت الهی در آذربایجانشرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، احمد قلعه بانی در دیدار با صنتگران استان آذربایجانشرقی با اشاره به پتانسیل های صنعت قطعه سازی استان، سرمایه گذاری در بخش تامین تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و گاز را آینده دار توصیف کرد و افزود: سرمایه گذاری در ساخت تجهیزات و قطعات مورد نیاز این صنعت می تواند ضمن ایجاد ارزش افزوده منجر به توسعه ی میادین نفت و گاز کشور شود.

وی با بیان اینکه بیشترین سهم سرمایه گذاری در کشور در حوزه ی نفت و گاز است خاطر نشان کرد: وزارت نفت آمادگی لازم برای حمایت از تامین کنندگان تجیهزات مورد نیاز این بخش را دارد.

وی با اشاره به ساختار پراکنده ی شرکت نفت گفت: هم اکنون بیش از دو و تیم (2.5) میلیون قطعه شناسایی شده است که باید صنعتگران این عرصه سیستم شناسایی و کدینگ قطعات را ساماندهی کنند.

وی با بیان اینکه تحریم ها باعث شد تا اقتصاد کشور از یک اقتصاد تک قطبی رهایی یابد گفت: با توجه به اعمال محدودیت در فروش نفت خام، باید اقصاد کشور را به سمت فرآوری نفت خام سوق دهیم و آذربایجانشرقی ظرفیت لازم برای تحقق این مهم را دارد.

استاندار آذربایجانشرقی نیز در این نشست با اشاره به نقش استان در حیات انرژی کشور گفت: صنعتگران استان این توانایی را دارند که در صنعت استراتژیک نفت، با تمام قوا وارد میدان شده و موجبات توسعه ی این صنعت را فراهم کنند.

علیرضا بیگی با بیان اینکه پیش از اعمال تحریم ها تک بعدی بودن اقتصاد کشور را زمین گیر کرده بود گفت: هم اکنون تحریم ها این فرصت را ایجاد کرده است که بر توانایی های خود متکی شویم.

وی یادآور شد: تجلی صنعت نفت در آذربایجانشرقی نیازمند یک جریان شفاف اطلاع رسانی است تا صنتگران آذربایجانشرقی با استناد به آن، توانمندیهای خود را در این جهت متمرکز کنند.

رضا رحمانی نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس نهم با اشاره به تاریخچه ی صنعت نفت در کشور گفت: باید ایران با استفاده از فرصت تحریم و با خوداتکایی در این صنعت، بعنوان صادر کننده ی تجهیزات و خدمات فنی این صنعت تبدیل شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیتهای استان در برهه ی تحریم و تهاجم دشمنان گفت: در این جبهه نیازمند توسعه ی تجهیزات بخش صنعت نفت هستیم و صنعتگران استان این توانمندی را دارند که تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت را در شرایط تحریم تامین کنند.

در این جلسه صنتگران استان با اشاره به توانمندیها و ظرفیتهای قطعه سازی در آذربایجانشرقی و نیز مشکلات پیش روز این صنعت خواستار استفاده بهینه از ظرفیتهای صنعتگران استان در توسعه ی تجهیزات صنعت نفت و حمایت مادی و معنوی شرکت نفت در تامین مواد اولیه ی آنها شدند.

لازم به ذکر است در پایان این نشست تفاهمنامه ی همکاری در حوزه های مختلف صنعت نفت با حضور معاون وزیر نفت و استاندار آذربایجانشرقی منعقد شد.

اجرای کارهای پژوهشی با همکاری دانشگاههای استان، برگزاری نمایشگاه توانمندیهای صنعت نفت با حضور صنایع مرتبط، آمادگی برای استقبال از سرمایه گذاری در جذب به منظور ساخت پالایشگاه از مفاد این تفاهم نامه بود./س

 

برچسب ها: آمادگی ، حمایت ، وزارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.