سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شجاعت حضرت علی (ع) و ثروت حضرت خدیجه (س) دو عامل بزرگ پيشرفت اسلام

اسلام زمینه ای برای مقابله با تهاجم فرهنگی، انحراف ها و آسیب های اجتماعی است.


مرتضی ادیب یزدی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: اسلام همانند زره ای برای مقابله با انحراف ها و آسیب های اجتماعی با معرفی دو رکن اصلی خود پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه (س) عامل بزرگ و مناسب برای مقابله با تهاجم فرهنگی و معضلات اجتماعی است.

از وقایع بسیار مهم و سرنوشت ساز رسول اکرم (ص) اولین ازدواج ایشان در سن 25 سالگی با حضرت خدیجه (س) بانویی پاکدامن، فهیم، دانا، تاجر و ثروتمند است.

ایشان در سن 40 سالگی با پیامبر (ص) ازدواج کردند و حاصل این ازدواج 7 فرزند، 3 پسر و 4 دختر و تولد با برکت حضرت فاطمه (س) است.

ادیب یزدی گفت: پسران پیامبر (ص) و حضرت خدیجه (س) در سنین 4 و 5 سالگی، 2 دختر ایشان قبل از هجرت پیامبر (ص)، 2 دخترشان بعد از هجرت از دنیا رفتند و حضرت فاطمه (س) 3 ماه پس از رحلت پیامبر (ص) به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به نحوه آشنایی و ازدواج پیامبر (ص) حضرت خدیجه (س) افزود: پیامبر (ص)، محمد امین(ص) مورد اعتماد حضرت خدیجه (س)،‌ حضرت خدیجه (س) قرار گرفت.

ایشان علاقه مندی خود را با دایی شان برقته در میان گذاشت.

با پیشنهاد ازدواج برقته به پیامبر (ص) و حضرت ابوطالب (ع) عمومی ایشان زمینه ازدواج این دو بزرگوار مهیا شد.

ادیب یزدی با بیان توضیحات بیشتر گفت: پیامبر (ص) از مال دنیا آن چنان چیزی نداشت در حالی که خدیجه کبری (س) اولین ثروتمند جهان غرب حتی از مردان نیز ثروتمند بود ولی با این وجود اعلام کرد هیچ مهریه ای نمی خواهد. آن حضرت به طور پنهانی مقدار زیادی جواهرات را به خانه پیامبر (ص) فرستاد، سپس اموال خود را به عنوان مهریه در انظار مردم از پیامبر (ص) تحویل گرفت.

وی در پایان با اشاره به نقش حضرت خدیجه (س) در ترویج و گسترش اسلام افزود: در اوایل زندگی مشترک پیامبر (ص) و حضرت خدیجه (س) صاحب ثروت بسیار، به مرور زمان از ثروتشان کاسته شده زیرا حضرت خدیجه (س) تمام ثروت خود را در راه خدا و برای ترویج و گسترش اسلام انفاق کردند./ز

برچسب ها: شجاعت ، اسلام ، ادیب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.