باباپور کمبود اعتبار و نقدینگی را مانع انجام بسیاری از اصلاحات مورد نیاز در جادهها اعلام کرد و افزود: با وجود همه کمبودها طی امسال 90 کیلومتر از اتوبان زنجان - قزوین آسفالت شده است.
وی ادامه داد: 5 کیلومتر از آسفالتریزی جاده ترانزیت زنجان ابهر از طرف زنجان انجام شده است که به دلیل کمبود اعتبارات و گران شدن قیر که در طی دو هفته اخیر 50 درصد افزایش قیمت داشته است، عملیات آسفالتریزی متوقف شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه بیشترین هزینه در بخش راه مربوط به تهیه قیر میشودتصریح کرد: قیمت قیر به یکباره افزایش 50 درصدی داشته است.
باباپورتاکید کرد: نگهداری راهها یکی از حساسترین و پرهزینهترین کارهای اداره کل راه و شهرسازی است و امسال از محل اعتبارات استانی 7 میلیارد تومان و از محل اعتبارات ملی 5 میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شده که به دلیل کمبود نقدینگی عملیات راهداری و آسفالتریزی کند پیش میرود.
وی خاطر نشان کرد: بزرگترین پروژه مهر ماندگار احداث بزرگراه سلطانیه – قیدار- کبودرآهنگ است که حوزه استحفاظی استان 105 کیلومتر با اعتبار مورد نیاز 200 میلیارد تومان است که تاکنون 2 میلیارد و 200 میلیون تومان تخصیص اعتبار شده است و با برآوردهای جدید صورت گرفته به اعتباری بیش از این میزان نیاز خواهد بود./س