سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دوره‌ای برای بازاندیشی در مبانی علوم انسانی؛

دوره آموزشی «عهد» آغاز می‌شود

دوره آموزشی «عهد»، در دومین نیم‌سال تحصیلی 92-1391 آغاز به کار می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی دوره عهد، این دوره با نگاهی انتقادی به رویکرد غالب در نظام آموزش عالی و با هدف بازاندیشی در مبانی علوم انسانی آغاز می‌شود. «فهم  بنیادهای تاریخی و معرفتی عالم مدرن» در نسبت با «تاریخ و عالم اسلام»، محور اساسیِ طراحی این دوره است. 


دوره آموزشی «عهد»، در دومین نیم‌سال تحصیلی 92-1391 آغاز به کار می‌کند. این دوره برای علاقه‌مندان علوم انسانی و با حضور استادانی همچون سید محمدمهدی میرباقری، حمید پارسانیا، یوسفعلی میرشکاک، حسین کچویان، سعید زیباکلام، شهریار زرشناس، موسی نجفی و جمعی دیگر از استادان حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود. 

دوره «عهد» روزهای پنجشنبۀ هر هفته و در چهار نیم‌سال آموزشی برگزار خواهد شد. «مظاهر تمدنی اومانیسم»، «مسائل تاریخ فلسفه اسلامی و فلسفه غرب» و «آشنایی با جریان‌های غالب فکری در جهان اسلام»، مسائل اصلی سه نیم‌سال این دوره است. نیم‌سال چهارم نیز براساس رشته‌های تخصصی دانشجویان ارائه خواهد شد. در این نیم‌سال، فلسفۀ رشته‌های مختلف علوم انسانی و مسائل بنیادین آن‌ها، تاریخ تکوین هرکدام از این رشته‌ها در غرب و چگونگی ورود آن‌ها به ایران، در قالب گروه‌های تخصصی و به تفکیک رشته‌های مختلف بررسی خواهد شد.  گفتني است؛دانشجویان رشته‌های علوم انسانی و دیگر علاقه‌مندان می‌توانند تا دوازدهم بهمن، با مراجعه به  «پایگاه اطلاع‌رسانی دوره عهد» به آدرس http://www.ahdamoozesh.blogfa.com/ یا تماس با شماره‌تلفن‌های 88932460-021 و 09128091337، در دوره مقدماتی ثبت‌نام کنند./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.