سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

طرح آیت‌الله‌سیستانی برای حل بحران عراق حکیمانه است

منصور حقیقت‌پور طرح آیت‌الله سیستانی برای حل بحران در عراق را متفکرانه و مانع از ایجاد تنش‌های جدی در این کشور دانست و گفت: مردم عراق باید با وجود کثرت قومیتی در این کشور وحدت سرزمینی خود را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت پور درخصوص نقش آیت‌الله سیستانی در فروکش کردن بحران درعراق، گفت: با نفوذی که آیت الله سیستانی در میان جامعه شیعیان عراق دارد قطعاً می تواند خلاء حضور طالبانی رئیس جمهور این کشور در بازگرداندن ثبات و امنیت به عراق راپرکند.

نماینده مردم اردبیل، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت عراق باید به خواسته‌های مشروع مردمی گوش فرا دهد، تصریح کرد: با هوشیاری که مردم عراق در برخورد با فتنه‌های غربی – عربیدارند و همچنین با استفاده از طرح متفکرانه آیت‌الله سیستانی دولت نوری المالکی می تواند خودرا از خطر ایجاد بحران جدی نجات دهد که این امر منوط به تعامل و همکاری میان دولت و مردم است.

وی با تاکید بر اینکه مردم عراق باید با وجود کثرت قومیتی در این کشور وحدت سرزمینی خود را حفظ کنند، ادامه داد: اضلاع تکثرات قومیدر عراق باید به گونه ای رفتار کنند که منجر به تنش آفرینی در این کشور نشود و هزینه‌های اقتصادی – سیاسی برای عراق ایجادنشود.

نماینده اصولگرای مجلس نهم با بیان اینکه حفظ یکپارچگی کشور و حفظ حاکمیت عراق باید استراتژی دوگانه دولت باشد، تصریح کرد: ایجاد تنش آفرینی در جغرافیای سیاسی عراق نه تنها این کشور را دچار حوادث ناگوار خواهد کرد، بلکه رشد اقتصادی این کشور را نیز دچار نوسان خواهد کرد که دولت نوری المالکی نباید در جهت خلاف منافع ملی حرکت کند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به فتنه غربی – عربی برای وارد کردن عراق به بحران سوریه، گفت: کشورهای مرتجع عرب منطقه با همکاری غرب در تلاش هستند عراق یکپارچه پس از سقوط صدام را دچار بحران و سناریوی نوشته شده‌ای همچون سوریه کنند تا از این طریق به اهداف شوم خود برسند./س

برچسب ها: اردبیل ، حل ، بحران ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.