سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان سمینار آموزشی منطقه ای مسایل پزشکی و کنترل دوپینگ فوتبال-هند

هاشمیان: ایران به عنوان الگوی مناسب در توسعه پزشکی به کشور ها معرفی شد

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون پس از استقبال مسئولین کمیته پزشکی فیفا و AFC از فعالیتهای صورت گرفته در ایران خبر داد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، دکتر احمد هاشمیان رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال گفت: از 25 دیماه به مدت 4 روز و بنا به دعوت کنفدراسیون فوتبال آسیا 4تن از نمایندگان کمیته پزشکی فدراسیون ایران در دوره آموزشی که به میزبانی فدراسیون فوتبال هند و با حضور مقامات ارشد پزشکی فدراسیون جهانی فوتبال برگزار شد، حضور یافتیم.

وی افزود: در این همایش مهمترین مواردی که مطرح شد موضوع مبارزه با دوپینگ در آسیا، تغذیه در فوتبال، معاینات تخصصی و پیش از فصل بازیکنان، بررسی و درمان آسیب های شایع بازیکنان، جنبه های پزشکی فوتبال در بانوان و نحوه نجات جان بازیکنانی که بر اثر ایست قلبی در زمین دچار عارضه قلبی می شوند، مطرح شد.

رئیس کمیته پزشکی در ادامه بیان کرد: در این همایش بیش از 10 مدرس از مدرسان پزشکی کمیته پزشکی فیفا حضور داشتند . همچنین دکتر ورژاک-رئیس مرکز تحقیقات و ارزیابی پزشکی و رئیس کنترل دوپینگ فیفا به همراه دکتر سینگ-رئیس کمیته پزشکی AFC در ا ین دوره آموزشی حضور داشتند.

وی گفت: یک از نکات جالبی که در این دوره آموزشی از سوی مسئولین اعلام شد حضور فعال اعضای کمیته پزشکی ایران بود که بارها از طرف مقامات رسمی مورد تشویق و تاکید قرار گرفت. همچنین در نشست مشترکی که تیم پزشکی با مسئولیت بنده  با پرفسور ورژاک برگزار کردیم  گزارش مشروحی از فعالیت های چند ساله اخیر کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال ایران به صورت مکتوب و شفاهی ارائه کردیم که رئیس کنترل دوپینگ فیفا اظهار کرد از این گزارش به هیجان آمده و به زودی  نظر مکتوب خود را در جهت تائید این فعالیتها به فدراسیون ایران ارسال می کند. همچنین وی در مراسم اختتامیه ضمن قدردانی رسمی از کمیته پزشکی ایران، کشور ایران را نمونه ای برای یک الگوی مناسب در توسعه پزشکی در فوتبال به سایر کشور ها معرفی و از فعالیتهایمان تشکر و قدردانی کردند.

گفتنی است، رئیس و سه تن از اعضای این کمیته در این دوره آموزشی 5 روزه حضور داشتند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.