سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

60 بيمارمشکوک به آنفلوآنزا درخراسان رضوی مورد آزمايش قرار گرفتند

تاکنون 60 بيمار مشکوک به آنفلوآنزا در خراسان رضوي مورد آزمايش قرار گرفته اند اما فقط نتيجه آزمايش يکي از آن ها قطعي بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، رئيس مرکز بهداشت استان با اشاره به اين مطلب افزود: فقط در يک مورد ابتلاي بيمار به آنفلوآنزا قطعي شد که مربوط به يکي از زائران بود و با وجود انجام اقدامات لازم درماني، وي پس از مراجعه به زادگاه خود فوت کرد.

دکتر رضا سعيدي اظهار داشت: تا کنون 300 مورد ابتلا به آنفلوآنزا در سراسر کشور گزارش شده که 6 مورد آن به مرگ هم وطنان منجر شده است.

دکتر رضا سعيدي با اشاره به اين که تا کنون 18 هزار واکسن آنفلوآنزا در 3 مرحله وارد استان شده است اظهار کرد: کودکان 6 تا 59 ماه، افراد بالاي 50 سال، مادران باردار بالاي 14 هفته، پزشکان و کارکنان آزمايشگاه ها و هم چنين افرادي که در مرغداري ها کار مي کنند گروه هاي پرخطر شناخته مي شوند که تزريق واکسن آنفلوآنزا به آن ها اولويت دارد.

وي افزود: انجام واکسيناسيون اين افراد رايگان انجام مي شود اما ساير افراد جامعه نيز مي توانند با تشخيص پزشک براي استفاده از اين واکسن اقدام کنند.

رئيس مرکز بهداشت استان رعايت اصول بهداشتي را براي همه افراد جامعه و به خصوص مادران باردار و شيرده ضروري دانست و گفت: مصرف شير مادري که به آنفلوآنزا مبتلا است نه تنها مانعي ندارد بلکه آنتي بادي هاي توليد شده در بدن مادر را نيز به بدن نوزاد منتقل مي کند اما توصيه مي شود اين مادران در زمان شيردهي نوزاد علاوه بر استفاده از ماسک، شست و شوي کامل دست هاي خود را نيز مدنظر داشته باشند.

 دکتر سعيدي هم چنين با اشاره به اين که ابتلا به اين بيماري براي جنين خطرناک نيست افزود: توصيه مي شود مادراني که 14 ماه از زمان بارداري آن ها سپري شده است با تزريق واکسن آنفلوآنزا احتمال ابتلاي خود به اين بيماري را کاهش دهند. زيرا ابتلا به آنفلوآنزا براي مادران باردار بسيار خطرناک است و سلامت آن ها را تهديد مي کند.

وي رعايت اصول بهداشتي در خانواده هايي که نوزاد نارس دارند را ضروري عنوان کرد و افزود: به دليل آن که در اين نوزادان سيستم ايمني بدن هنوز به طور کامل شکل نگرفته است، ابتلا به آنفلوآنزا مي تواند براي آن ها خطرناک باشد. به همين دليل توصيه مي شود واکسن آنفلوآنزا براي اعضاي خانواده استفاده شود تا محيط خانه براي اين نوزادان سالم بماند. /س

برچسب ها: بیمار ، مشکوک ، آنفولانزا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.