سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجمن صرع ایران برگزار می کند؛

جشن ثبت روز ملی صرع در تقویم رسمی کشور

انجمن صرع ایران 5 بهمن ماه برای هشتمین سال پیاپی اندیشه نوی ثبت روز ملی صرع را جشن می گیرد.

دکتر کوروش قره گوزلو، رئیس هیئت مدیره انجمن در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: با توجه به این که در حدود 700 هزار افراد مبتلا به بیماری صرع در کشور داریم می توان تصور کرد که میزان جامعه درگیر با این معضل پزشکی که شامل خانواده های افراد مبتلا به صرع نیز می شود بیش از 3 میلیون نفر است.

وی افزود: ما تلاش زیادی برای ثبت روز ملی صرع در تقویم رسمی کشور داشته ایم چرا که این حرکت می تواند بستر مناسبی برای بهبود کیفیت زندگی مبتلایان ، زدودن باورهای غلط و نگاه های خرافی جامعه، استخراج آمار دقیق بیماران و تخصیص اعتبار دولتی به انجمن باشد.

قره گوزلو بیان داشت: انجمن صرع ایران از سال 1383 با توجه به پیشنهاد سازمان جهانی به همه کشورها در خصوص انتخاب یک روز به عنوان روز صرع تلاش کرده است روز اول بهمن را به دلیل تقارن با سالروز تاسیس انجمن به عنوان روز ملی صرع به ثبت برساند که امسال ویژه برنامه آن روز 5 بهمن برگزار می شود.

وی تصریح کرد: ثبت این روز با پیگیری از طریق مجلس شورای اسلامی، موافقت کمیسیون بهداشت مجلس موافقت وزیر بهداشت در سال گذشته کمیسیون نامگذاری و سایر سازمان های مربوط در حال پیگیری است و برگزاری برنامه های مختلف به بهانه روز ملی صرع در طول این چند سال بیانگر اصرار انجمن ب تثبیت این روز است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صرع خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع های بالای این بیماری انجمن انتظار دارد مردم با شرکت خود در این مراسم با صرع آشنا شده و از افراد مبتلا به صرع حمایت کنند چرا که ممکن است این اختلال مانند هر بیماری دیگری در هر خانواده ای بروز کند.

شایان ذکر است که این مراسم پنج شنبه 5 بهمن در فرهنگسرای مدرسه از ساعت9 تا 12 با حضور اعضای هیئت مدیره انجمن صرع، حامیان انجمن، افراد مبتلا به صرع و خانواده هایشان برگزار می شود و حضور برای عموم آزاد است./ح

برچسب ها: انجمن ، صرع ، مغز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۱۳ ۲۷ دی ۱۳۹۶
تورو خداکمکم کنید شوهرم بیماری صرع داره وضع مالیمون خیلی خیلی ضعیفه دوتا فرزند دارم که همیشه شرمندشونیم.توروخدا کمک مالی کنید که نه خونه داریم ونه وسایل .از خدامیخاهم که هیچ پدرومادری رو شرمنده بچه هاش نکنه که واقعا سخته نتونی اون چیزی رو که بچه ات دلش بکشه رو بگیری واقعا سخته....فقط میخام کمکم کنید