سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يكي از مشكلات پزشكان؛

تومورهاي اوليه مغز از نظر تشخيص و درمان

تومورهای مغزی از مهمترين چالش های علم نورولوژی می باشند و امکان بروز آنها در هر سنی وجود دارد. تومورهاي اوليه مغز از نظر تشخيص و درمان يكي از مشكلات پزشكان و محققين است.

معصومه رستم پور، کارشناس ارشد فیزیک پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و ودرمان باشگاه خبرنگاران افزود: تومورهای مغزی از مهمترين چالش های علم نورولوژی می باشند و امکان بروز آنها در هر سنی وجود دارد. تومورهاي اوليه مغز از نظر تشخيص و درمان يكي از مشكلات پزشكان و محققين است.

وی گفت: سرطانهای پیشرفته سر و گردن اغلب با ترکیب جراحی و پرتودرمانی پس از عمل، درمان می شود. نکته مهم در پرتودرمانی تومورهای مغزی این است که این تومورها در مجاورت بافت های حساس زیادی قرار دارند که در هنگام طراحی درمان باید از دادن دز زیاد به این بافت ها اجتناب کرد.  

این کارشناس ارشد فیزیک پزشکی تصریح کرد: در برخی از موارد در جراحی تومورهای مغزی پس از برداشتن تومور، جمجمه با استفاده از یک صفحه نازک بسته می شود، این صفحه معمولا دارای عدد اتمی بالا و از جنس تیتانیوم است. صفحات تیتانیومی که در تومورهای مغزی استفاده می شود، در صورت نیاز به رادیوتراپی پس از جراحی در مسیر اشعه قرار می گیرند./ح

برچسب ها: تومور ، مغز ، سرطان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.