سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر:

هلال احمر یکی از اعضای فعال شبکه ملی ضایعات نخاعی / 78 مرکز توانبخشی تحت پوشش جمعیت هلال احمر است

شبکه ملی ضایعات نخاعی به عنوان یکی از شبکه های ملی کشور است که در وزارت بهداشت فعالیت می کند و جمعیت هلال احمر یکی از اعضای فعال در این شبکه است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر شاه رضایی معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در نشست خبری اولین جشنواره حمایت طلبی و پیشگیری از ضایعات نخاعی گفت: جمعیت هلال احمر در ارتباط با ضایعات نخاعی اقدامات مهمی انجام داده که یکی از مسائلی که جمعیت توجه خاص به آن دارد حمل صحیح مصدومین از محل حادثه است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در کشور بالغ بر 350 پایگاه امداد جاده ای در محورهای مواصلاتی کشور و 48 پایگاه امداد کوهستانی وجود دارد که امدادگرانی که در این پایگاه ها فعالیت می کنند آموزش های لازم را برای کمک به مصدومین فراگرفته اند.

شاه رضایی افزود: حمل و انتقال صحیح بیمار و برخوردار بودن از امکانات لازم نقش موثری در پیشگیری از وقوع ضایعات نخاعی و یا حتی بدتر شدن آن دارد.

وی ادامه داد: در یک حادثه ممکن است ضایعه ای که به وجود آمده خیلی جدی نباشد ودر اثر حمل نادرست مصدوم این ضایعه شدیدتر شود.

وی اذعان داشت: گروه هایی که به عنوان امدادگر به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند از قبل آموزش می بینند که یکی از سرفصل های آموزش آنها حمل صحیح مصدوم است.

شاه رضایی با اشاره به این که همه افراد جامعه باید در زمینه طریقه مواجهه با حوادث آموزش ببینند افزود: در بحث آموزش همگانی کانون های دانشجویی و دانش آموزی تشکیل شده که بالغ بر 5/1 میلیون نفر عضو هستند.

وی بیان داشت: آموزش برای افرادی همچون رانندگان و گروه های امدادی پلیس لازم است که برنامه های خاصی با همکاری سازمان های مختلف اجرا می شود.

وی یادآور شد تجهیز کردن مراکز ارائه خدمات یکی از مسائلی است که جمعیت هلال احمر توجه خاصی به آن داشته است.

شاه رضایی متذکر شد: جمعیت هلال احمر در حال حاضر 78  مرکز توانبخشی دارد که بخش واحدهای کادردرمانی و فیزیوتراپی و ارتوپدی فنی هستند که خدمات کمک ارتوپدی ارائه می دهند و سالانه به حدود 40 هزار بیمار ضایعه نخاعی کمک می کنند تا بازتوانی خود را بدست آورند.

وی ادامه داد: در این بخش هم هلال احمر تجهیزات به روزی را به خدمت گرفته و کارشناسان مجربی با همکاری دانشکده های علوم توانبخشی و وزارت بهداشت و کمیته سلیب سرخ در حال همکاری هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم که برگزاری این کنگره و جشنواره و استمرار نشست ها و تعامل بین دستگاهها باعث شود تا خدمات بهتری برای بیماران ضایعه نخاعی ارائه شود.  /ع2
برچسب ها: هلال احمر ، نخاعی ، بهداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.