سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهران اولین کلان شهر ایمن در دنیا

در بحث جامعه ایمن، ایران به عنوان دومین کشور پیشرفته دنیا معرفی شده و تا آخرین ماه تهران به عنوان اولین کلان شهر ایمن دنیا معرفی خواهد شد.

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛معصومی رییس مرکز اورژانس تهران در نشست خبری پیشگیری از ضایعات نخاعی گفت: در حوزه ضایعات نخاعی بحث حمایت طلبی و پیشگیری باید پیگیری شود.

وی تصریح کرد: بر اساس مطالعات انجام شده ، اولین علت  بیماری در کشور حوادث ترافیکی است. دومین علت مرگ زود رس و سومین علت به علت ناتوانی است که افسردگی و اعتیاد شامل ناتوانی می شود.

وی افزود: نخستین علت مصدومیت  در کشور حوادث ترافیکی است و برخود اجسام مکانیکی جاندار و غیر جاندار و سقوط از ارتفاع علل دیگر مصدومیت در کشورمان می باشد.

معصومی یادآورشد: آمار ها نشان می دهد در سال 90 در کشور 20068 نفر فوتی و 800 هزار نفر مجروح گزارش شده که به عبارتی در هر ساعت 2 کشته و 87 مجروح است که این تعداداهمیت پیشگیری از بروز ضایعات نخاعی را دو چندان می کند.

وی ادامه داد: بر اساس سطح بندی در کشورهای دنیا ایران دومین کشور پیشرفته دنیا راجع به جامعه ایمن معرفی شده است و تا آخرین ماه نیز تهران به عنوان اولین کلان شهر ایمن دنیا معرفی خواهد شد.

معصومی خاطر نشان کرد: لازم است ارگان های مختلف در زمینه پیشگیری از بروز ضایعات نخاعی بیشتر کار می کنند تا در آینده شاهد کاهش آمارها در این خصوص باشیم./ع2
برچسب ها: نخاعی ، اورژانس ، افسردگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.