سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس:

انتخاب موضوع دفاع مقدس در ترن اتفاقی مثبت است

هنرمندانی هستند که دلسوزانه با موضوع دفاع مقدس که بخشی از فرهنگ ما محسوب می شود، برخورد می کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي نمايش ترن؛ "گلعلی بابایی" معاون هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در خصوص ارزیابی کلی خود از این اثر نمایشی گفت: به هر حال هر اثر هنری دارای نقاط قوت و نقاط ضعفی است و نمی توان یک اثر را مطلقا خوب یا بد دانست. در شرایطی که آثار نمایشی در حوزه دفاع مقدس تعداد کمتری دارند، همین که یک گروه نمایشی این موضوع را دستمایه کار خود می کنند، اتفاقی مثبت و ارزشمند است، جای امیدواری دارد و نشان می دهد که هنوز هنرمندانی هستند که دلسوزانه با موضوع دفاع مقدس که بخشی از فرهنگ ما محسوب می شود، برخورد می کنند.
وی با مثبت ارزیابی کردن بازتاب واقعیات جنگ و تبعات آن در این اثر ادامه داد:این که تماشاگر با دیدن یک نمایش و از دریچه تئاتر با واقعیات زمان جنگ، بعد از جنگ و تبعات ناشی از آن آشنا شود، نتیجه ای خوب است.
وی در پاسخ به این که داستانک های نمایش تا چه اندازه نمایندگان شایسته ای از وضعیت جامعه ایثارگران و شهدا هستند، بیان داشت: خانواده ایثارگران و شهدا قشر وسیعی از جامعه ما را تشکیل می دهند. زیرا در هشت سال دفاع مقدس حدود یک میلیون رزمنده در جبهه ها حضور داشتند، 300 هزار نفر به شهادت رسیدند و بیش از این تعداد جراحت دیدند.
بابايي تصريح كرد: بنابراین یک رویداد تاریخی با این وسعت، تلخی ها، شیرینی ها و نقاط روشن و تاریک زیادی دارد. از این جهت اهمیت دارد که در بازتاب آن بخواهیم به چه مسائلی تاکید کنیم. نظر من این است که نباید فقط بر نقاط ضعف دست گذاشت و مواردی که در آن مسئولان کوتاهی کرده اند یا مردمی را که گاهی به شایستگی قدرشناس نبوده اند، نشان داد.  
معاون هنری بنیاد حفظ آثار با تاکید بر وجود این واقعیت ها در جامعه افزود:درست است که این برخوردها هم در جامعه وجود داشته و دارد. اما بهتر است در کنار معضلات و موانع و ناملایمات، خوبی ها هم دیده شود.
وی نظر خود را در خصوص بخش کارگردانی، بازی بازیگران و میزانسن ها این طور بیان داشت:بازیگرانی که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند، هنرمندان مطرحی هستند که آقای دهقان هم به خوبی توانسته بودند از آن ها بازی بگیرند. صحنه پردازی و میزانسن های نمایش هم با سوژه انتخابی تناسب خوبی داشت و به گونه ای بود که تماشاگر با آن ارتباط برقرار می کرد. اما محتوای اثر گاهی ابهاماتی ایجاد می کرد و وظیفه دست اندرکاران هنر این است که به این شبهات و ابهامات پاسخ دهند. در مجموع  باید به نیما دهقان و حمید رضا آذرنگ و مجموعه عوامل و بازیگران نمایش ترن برای به روی صحنه بردن این اثر خسته نباشید گفت.
گفتني است؛ نمايش ترن در روزهاي اول و دوم (دوم و سوم بهمن) جشنواره تئاتر فجر ساعت 20 در تالار اصلي تئاترشهر روي صحنه مي‌رود./ص
برچسب ها: نمایش ، ترن ، تالار ، تئاتر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.