سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون شبکه خبری اسکای اسپورت24:

ولاسکو از عقد قرار داد با ایران خوشحال است

معاون شبکه خبري اسکاي اسپرت در آخرين برنامه تحليلي خود در خصوص شرایط والیبال در کشورهای ایتالیا، ترکیه، ایران، اسلواکی و چین صحبت کرده و تحليلي در اين رابطه ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری دلاریولی، دالاري لورنتزو  معاون معاون شبکه خبری اسکای اسپورت که گزارشگر مسابقات والیبال هم است بوده و نشستی کاملا جذاب و فنی در حضور ديويد مارا واليباليست مشهور ايتاليايي که با پيراهن جان لويجي بوفون دروازه بان مشهور تيم ملي فوتبال ايتاليا در چها چوب رقابتهاي ليگ واليبال سري آ به ميدان رفت به تحليل شرايط واليبال در چند کشور از جمله ايران پرداخت. معاون شبکه خبری اسکای اسپورت در اين برنامه  هفته اخیر را در والیبال دنيا بسیار مهم ارزیابی کرده و به تحلیل وضعیت این رشته ورزشی در پنچ منطقه از دنیا پرداخت.

** ایتالیا در هراس از رشد والیبال ترکیه و لهستان

در گام نخست به وضعیت والیبال ایتالیا به عنوان یکی از 5 منطقه مورد نظر به همراه دیوید مارا می پردازیم:
ماسیمو ریگی دبیر اجرایی لیگ والیبال مردان ایتالیا در مصاحبه ای از شرایط بسیار خوب حاکم صحبت کرده و روند اجرای برنامه های مورد نظر در تمامی بخشها را رضایت بخش اعلام کرد. او حتی از نقطه نظر فنی و تکنیکی هم موقعیت والیبال کشور را مثبت و قابل قبول دانسته و تأکید کرد که از نظر اقتصادی و مالی هم در شرایط قابل قبولی قرار داریم و رد حال حاضر در لیگ ما باشگاهی وجود ندارد که از نظر مالی و تکنیکی دچار مشکل باشد.

این وضعیت، بسیار خوب و قابل قبول است و نشان می دهد که ایتالیا همچنان شانس اول موفقیت در رقابتهای جهانی والیبال مردان است اما کشورهایی وجود دارند که در مسیر رشد و پیشرفت قرار داشته و در تلاشی کاملا واضح برای بهبود موقعیت خود در این رشته ورزشی هستند که در این میان می توان به ترکیه و لهستان اشاره کرد. و این کار ما را برای حفظ موقعیت کاملا ایده آل در این رشته ورزشی سخت می کند اما ایده های بسیار خوب و کارشناسی وجود دارد که می تواند از پیچیدگی های حاضر کاسته و نقش یک محرک و کاتالیزور را برای والیبال ما ایفا کند.
 
** رشد والیبال در ترکیه با حضور یک مربی ایتالیایی

هفته قبل شاهد عقد قرار داد ماسیمو باربولینی با رؤسای فدراسیون والیبال ترکیه بودیم. او بعد از تیم گالاتاسرای حالا باید کار خود را در عرصه ملی والیبال این کشور که برنامه های کاملا وسیع و گسترده ای برای این رشته ورزشی دارد دنبال کند. او موفق شد تا قرار دادی چهار ساله با ترکها به امضاء برساند و گامهای نخست حضور والیبال ترکیه را در المپیک ریودوژانیرو بر دارد. او از عقد این قرار داد بسیار خوشحال بوده و احساس رضایت می کرد. در مصاحبه ای که با وی داشتم او از همه کسانی که طی چند سال اخیر به وی کمک کرده بودند بطور رسمی تشکر کرد. جالب این بود که او از زندگی در ترکیه رضایت داشت و شرایط زندگی در این کشور را شبیه به ایتالیا می دانست و حتی موقعیت کاری والیبال در ترکیه را همانند وطن خود قلمداد کرد. من برای او که نقش یک دوست سی ساله را دارم بسیار خوشحالم. او فردی جدی و با پشتکار بسیار بالاست و قطعا می تواد در والیبال این کشور هم عملکرد موفقی داشته باشد.

** انگیزه ولاسکو برای عقد قرار با ایران بسیار بالا بود

والیبال ایران هم در چند روز گذشته تحولات زیادی داشت و خولیو ئلاسکو اولین استاد بزرگ باربولینی که در حال حاضر در عرصه والیبال ترکیه مشغول فعالیت است سرانجام تصمیم گرفت بکار خود در تیم ملی والیبال ایران ادامه داده و

هدایت والیبالیست های ایرانی را بر عهده داشته باشد. ولاسکو در ایران عملکرد بسیار خوب و خارق العاده ای داشت و توانست در بازیهای آسیایی موفقیت چشمگیری کسب کرده و یک نتیجه تاریخی را در والیبال ایران رقم بزند.
از نظر من ولاسکوتصمیم گیری بسیار مهمی داشت هم از نقطه نظر ورزشی و هم از نظر زندگی.

خولیو ولاسکو بعد از عقد قرار داد دوباره با فدراسیون والیبال ایران به من گفت که از این قرار داد بسیار خوشحال بوده و رضایتمند است و انگیزه بسیار بالایی برای این انتخاب داشته و من با توجه به شناختی که از وی دارم بخوبی با نظرش موافق هستم.

ولاسکو از اینکه نتوانست جواز حضور در المپیک 2010 را با ایران بدست آورد متاسف است اما با انگیزه بسیار بیشتری کار خود را در لیگ جهانی از سر خواهد گرفت و رویارویی ولاسکو با ایتالیا هم در چهار چوب رقابتهای لیگ جهانی بسیار مهم و جالب توجه خواهد بود.

بطور کلی قابل پیش بینی است که رسانه های خبری از چند هفته قبل چه رویکرد جالب توجهی در این رابطه داشته باشند.

** سایه سنگین بحران جهانی اقتصادی بر ورزش

مسئله دیگری که جای بحث و بررسی در هفته های اخیر داشت به بحث والیبال در کشور اسلواکی مربوط می شود. صبح خیلی زود بود که تلفن من به صدا در آمد و قبل از برداشتن گوشی متوجه شدم که دوست قدیمی ام امانوئله زانینی با من تماس گرفته است.

احساس کردم که باید خبر بدی بشنوم و متأسفانه این احساس کاملا درست بود. زانینی به من گفت که به دلیل پاره ای از مشکلات مالی مجبور شده تا بهکار خود در والیبال اسلواکی پایان داده و تمامی برنامه هایش را نیمه کاره رها کند.

زانینی حتی ابراز نگرانی کرد که تیم براتیسلاوا بقدری در شرایط بد مالی قرار گرفته که مجبور است ستاره های خود را هم بفروشد.

باید قبول کرد که این نشانه خوبی نبوده بلکه به عبارت صحیح تر نشانه ای بسیار بد هم است که نه فقط زنگ خطر را برای والیبال ایتالیا بلکه بطور کلی برای والیبال اروپا به صدا در آورده است.

بحران اقتصاد جهانی بر ورزش سایه افکنده و والیبال این رسته گروهی پر طرفدار را هم تحت الشعاع خود قرار داده است.

من امیدوارم که هر چه سریعتر مشکلات مربوطه حل شده و بتوانیم شاهد از سرگیری فعلیت های حرفه ای خود در این رشته ورزشی در سراسر قاره باشیم.

** مربی گوانژو با نگاهی جوان گرایانه

بطور حتم یکی از بهترین بازیکنان ما که در حال حاضر در خارج از کشور مشغول فعالیت است کسی نیز جز کارولینا کوستا گرانده او در حال حاضر در تیم والیبال زنان گوانژو در چین مشغول فعالیت است جایی که هدایت فوتبال آن در دستان مارچلولیپی سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایتالیا ست.

او از حضور و فعالیت در والیبال زنان چین ابراز رضایت کرده و در حال حاضر در شرایط خوبی بسر می برد. او از فضای کاری خوبی در این تیم بر خوردار بوده و معتقد است که سر مربی تیم والیبال گوانژو نگاهی جوان گرایانه داشته و در تلاش است تا از نظر فنی موقعیت تیم خود را بهبود بخشد.

من امیدوار هستم که سر مربی جدید تیم ملی والیبال زنان ایتالیا مارکو منکارلی متوجه عملکرد خوب این بازیکن در خارج از کشور بوده و جایگاه خاص و ویژه ای در برنامه های خود برای این والیبالیست با تجربه تعریف کند./آق

ترجمه: فرزانه آذر فام

برچسب ها: والیبال ، ولاسکو ، ایتالیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.