سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار نماينده عراقي درباره مداخلات خارجي در اين کشور

نماينده پارلمان عراق در باره مداخله برخي كشورهاي منطقه در مسائل داخلي اين كشور هشدار داد و از گروه هاي سياسي خواست از آن جلوگيري كنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ "عبدالباري زيباري" عضوفراكسيون كردستان در پارلمان عراق اظهار داشت: برخي قدرتهاي منطقه و محافل بين المللي از اينكه عراق بار ديگر جايگاه خود را باز يافته و نقش خويش را ايفا كند، نگران هستند و چشم به ثروت اين كشور دوخته اند.

زيباري فزود: برخي كشورهاي منطقه حتي در فرايند سياسي عراق مداخله مي كنند در حالي كه در تشكيل دولت فعلي علاوه بر توافق ملي ، توافق كشورهاي منطقه نيز نقش داشت و گروه هاي سياسي براي رايزني به همه پايتخت هاي كشورهاي مجاور سفر كردند.نماينده پارلمان عراق اظهار داشت: ميان كشورها همواره منافع مشتركي وجود دارد اما مداخله در مسائل عراق و اقدامات برخي كشورها در اجير كردن گروه هاي مشخصي براي رسيدن به برخي منافع ، تهديدي براي عراق به شمار مي رود.

وي تاكيد كرد: عراق با پشت سر گذاشتن دوره استبداد مطلق بعثي ها كه بيش از سه دهه بر اين كشور سايه افكنده بود و همه امكانات را براي خدمت به منافع خود به كار بسته بود؛ هم اكنون با چالش هاي مختلف داخلي ، منطقه اي و بين المللي روبرو است.زيباري خاطرنشان کرد: چالش هاي منطقه اي از كشورهايي نشات مي گيرد كه از دوباره قدرت يافتن عراق  بيمناك هستند؛ زيرا عراق ثروتهاي زيادي دارد و برخی كشورهاي منطقه و محافل بين المللي بدان چشم طمع دوخته اند.

نماينده پارلمان عراق گفت: هيچ كس با تظاهرات و خواسته هاي مشروع مردم در برخي استانها مخالف نيست.وي با اشاره به درخواست برخي تظاهركنندگان مبني بر لغو ماده 4 قانون مبارزه با تروريسم يا قانون پاسخگويي و عدالت، تاكيد كرد كه اين امر مربوط به پارلمان و مساله قانون گذاري است و از اختيارات دولت خارج است.
برچسب ها: عراق ، زیباری ، سیاسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.