سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

افزايش ظرفيت توليد واحدهاي موفق با هدف توسعه صادرات/برپايي نمايشگاه دائمي خوزستان در بصره

استاندار خوزستان بر ضرورت افزايش ظرفيت توليد در واحدهاي توليدي فعال و موفق استان با هدف توسعه صادرات تاكيد كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، سيدجعفر حجازي در نشست كارگروه اشتغال كه   در محل استانداري خوزستان برگزار شد، اظهاركرد: به دليل وجود زمينه مناسب براي صادرات در خوزستان، لازم است كه واحدهاي توليدي موفق را به سمت توسعه ظرفيت توليد و به تبع، صادرات تشويق كنيم.

وي افزود: انتظار داريم با همكاري سازمان جهاد كشاورزي، سازمان صنعت و تجارت، اداره‌كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي، اداره‌كل ميراث فرهنگي و ديگر دستگاه‌ها، فهرستي از واحدهاي توليدي موفق و فعال جمع‌آوري و براي افزايش ظرفيت اين واحدها، با حضور مديران بانك‌ها تصميم‌گيري شود.

حجازي اظهاركرد: همچنين بايد كمك كرد كه خريد از توليدات داخل در استان توسط ادارات، دستگاه‌ها و پروژه‌ها افزايش يابد و لازم است برخي سازمان‌ها در استان، خريدها و سفارشات خود را به سمت واحدهاي توليدي استان هدايت كنند.

وي عنوان‌كرد: تمايل به خريد و افزايش خريد ادارات از توليدات داخل استان، موجب شده كه بسياري از واحدهاي صنعتي و توليدي بالاتر از ظرفيت خود كار كنند.

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به نمايشگاه توانمندي‌هاي صادراتي خوزستان در بصره خاطرنشان‌كرد: در عراق استقبال بسيار خوبي از نمايشگاه خوزستان و توليدات استان شد. زمين براي راه‌اندازي نمايشگاه دائمي خوزستان در بصره قطعي شده كه بايد با همكاري اتاق‌هاي بازرگاني اهواز، آبادان و خرمشهر، نسبت به برپايي نمايشگاه دائم اقدام شود.

وي افزود: با راه‌اندازي اين نمايشگاه، كالاهاي خوزستاني به طور دائمي در اين نمايشگاه‌ در معرض ديد قرار خواهند گرفت.

حجازي با بيان اين‌كه اشتغال خانگي منجر به اشتغال قطعي مي‌شود، گفت: تعدادي از غرفه‌هايي كه در نمايشگاه بصره حاضر بودند، از تسهيلات مشاغل خانگي بهره‌مند شده بودند كه در اين نمايشگاه تمام محصولات آن‌ها به فروش رسيد. همچنين محصولات صنايع‌دستي و كوچك اهميت بالايي دارند و بايد مشاغل خانگي را جدي گرفت.

وي با اشاره به نرخ 21 درصدي سود تسهيلات بنگاه‌هاي زودبازده گفت: ما مي‌توانيم از اين تسهيلات براي تقويت واحدهاي توليدي موجود استفاده كنيم و واحدهايي كه خوش‌حساب هستند مي‌توانند از اين تسهيلات استفاده و ظرفيت توليد خود را افزايش دهند. /س
برچسب ها: افزایش ، تولید ، موافق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.