سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

نخبگان علمی ، طرح های مورد نیاز كشور را طراحی كنند

معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی استانداری هرمزگان گفت: نخبگان ونوآوران به عنوان سرمایه های علمی كشور بدنبال ایجاد طرح ها وایده های نو ومورد نیاز درجامعه باشند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس علی اباذری افزود: كشور ایران از ظرفیت خوبی برخوردار است ومی طلبد كه نخبگان ونوآوران از این ظرفیت ها درجهت توسعه و پیشرفت كشور بهترین استفاده كنند.

وی بیان داشت: در استان هرمزگان نیز با دارا بودن بیش از یك هزار مرزآبی، داشتن جزایر14گانه، مناطق ویژه اقتصادی و ذخایر نفت وگاز زمینه برای سرمایه گذاری مهیا است كه این امر نیازمند توجه به پژوهش در دانشگاهها و ایده های نخبگان دارد.

معاون استاندارهرمزگان درادامه بیان داشت: امروز دشمنان اسلام برخلاف گذشته با جنگ علمی به دنبال نابودی جوامع اسلامی بویژه ایران هستند اما كشورمان با داشتن نخبگان و نوآوران و مبتكرین از گذشته تا به امروز راه پیشرفت كشور را فراهم كرده اند تا با علم ودانش درجلوی دشمنان ایستادگی كنیم.

اباذری یادآورشد: در جامعه ای زندگی می كنیم كه آموزه های دینی ما و تكریم علم و دانش به عنوان یك فریضه است و این كشور اهتمام لازم برای ابتكار واختراع وخلاقیت دارد.

وی همچنین با اشاره به اینكه حدود 80 درصد تولید ثروت دنیا دراختیار 30 كشور جهان و 20 درصد دراختیار 150 كشور است، اظهاركرد: موفقیت تولید ثروت دراین 30 كشور بیشتر به واسطه استفاده ازظرفیت های انسانی، مدیریت وتولید ثروت ومنابع فكری می باشد اما در سایرها كشور ناشی از طبیعت وسرمایه است.

معاون استاندارهرمزگان در پایان برتوجه وحمایت بیشتر از تولیدات كالاهای بومی و ترویج فرهنگ استفاده از آن در بین مردم، توجه به مجموعه های علمی، صنعتی ودانشگاهی، ایده های تجاری كردن و دراختیار قرار دادن تسهیلات به مبتكران و مخترعان و نیز استفاده از نظرات آن ها تاكید كرد/س

برچسب ها: نخبگان ، علمی ، بندرعباس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.