سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبرداد:

آغاز به کار صندوق شکوفایی و نوآوری در جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان

با پیگیری هایی که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس انجام داده موانع اجرای صندوق نوآوری و شکوفایی رفع و این صندوق به زودی کار خود را آغاز می کند.

دکتر زاهدی، ریس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: در برنامه پنجم توسعه تاکید فراوانی در زمینه علم و فناوری به ویژه فعالیت شرکت های دانش بنیان شده است که در یکی از مفاد این برنامه آمده است که اعضای هیات علمی دانشگاه ها می توانند با موافقت هیات امنا شرکت دانش بنیان در حوزه فناوری های نوین وارد شده و فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: در چند روز اخیر نیز جلساتی مربوط به اعضای هیات علمی و افرادی که در شرکت های دانش بنیان کار می کنند برگزار شد و این افراد از مصوبه دو شغله بودن خارج شدند.

وی با بیان این که مشکلاتی برای اجرایی شدن کار صندوق شکوفایی و نوآوری وجود داشت خاطر نشان کرد: با پیگیری های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توانستیم موانعی که بر سر راه این صندوق بود برطرف سازیم.

وی تصریح کرد: سرمایه اولیه این صندوق حدود یک میلیارد دلار تخمین زده شده است و قرار است سالانه بخشی از بودجه جاری کلیه دستگاه ها به این صندوق واریز شود.

وی افزود: با راه اندازی این صندوق و ایجاد زنجیره حمایتی خواهیم توانست زودتر از چشم انداز 1404 به اهداف چشم انداز کشور دست پیدا کنیم./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.