سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دفتر مرکزي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي؛

خواجه‌سروي برنامه کميته دانشجويي دهه فجر را تشريح کرد

معاون وزير علوم تحقيقات و فناوري در تشريح برنامه دهه فجر دانشجويي گفت: دانشجويان و دانشگاهيان 15 بهمن با حضور در حرم مطهر امام راحل با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و مقام معظم رهبري تجديد بيعت مي‌کنند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران نشست مطبوعاتي اعلام برنامه‌هاي دهه فجر به همت ستاد مرکزي دهه فجر صبح امروز در سه کميته دانش آموزي، دانشجويي و روستايي و عشايري در دفتر مرکزي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي برگزار شد.

خواجه سروي ضمن تسليت به مناسبت شهادت امام حسن عسگري(ع) به تشريح برنامه‌هاي کميته دانشجويي دهه فجر پرداخت و گفت: طي جلساتي که در وزارت علوم داشتيم مقرر شد تا با هماهنگي با مديريت اجرايي حرم حضرت امام خميني(ره) روز يکشنبه (15 بهمن ساعت 10 صبح) دانشجويان و دانشگاهيان براي تجديد ميثاق با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي، امام خميني و بيعت با مقام معظم رهبري در حرم مطهر بنيان‌گذار جمهوري اسلامي حضور يابند.

وي افزود: مشابه اين مراسم در دانشگاه‌هاي کل کشور نيز برگزار مي‌شود.

مسئول کميته دانشجويي دهه فجر با اشاره به مراسم دانشجويي اين ايام اظهار داشت: به تمامي دستگاه‌هاي عضو کميته و دانشگاه‌هاي تهران جهت حضور مسئولين و دانشجويان در مراسم تجديد ميثاق ابلاغيه ارسال شده و دعوت نامه‌اي براي شرکت روساي دانشگاه‌هاي تهران، دبيران تشکل‌هاي دانشجويي و کليه دانشگاهيان نيز دعوت به عمل آمده است.
وي طراحي و چاپ پوستر را از ديگر برنامه‌هاي اين کميته دانست و  گفت: انتشار ويژه نامه دهه فجر انقلاب اسلامي و توزيع در سطح دانشگاه‌هاي سراسر کشور و تشکل‌هاي دانشجويي، طراحي و چاپ بنر کميته دانشجويي به منظور نصب در مسير راهپيمايي 22 بهمن ماه تعبيه شده است.
معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: از جمله برنامه‌هاي دانشجويي دهه فجر برپايي نمايشگاه‌هاي مختلف به منظور ارائه دستاوردهاي علمي و معرفي عملکرد و برنامه‌هاي دستگاه‌هاي عضو است و همچنين برگزاري سومين دوره جشنواره ملي وبلاگ نويسي دانشجويي «از حماسه تا حماسه» پيرامون حماسه 9 دي و 22 بهمن در دستور کار اين کميته قرار دارد.

وي با اشاره به برگزاري اولين همايش بين‌المللي فلسفه حقوق زن در اسلام گفت: اين مراسم با مشارکت موسسه دارالحکمه منترال کانادا و شبکه زنان انديشمند جهان اسلام در دانشگاه حضرت معصومه(س) قم در اسفند ماه برگزار مي‌شود.

خواجه سروي به برگزاري مراسم سخنراني در دانشگاه‌ها و اعزام سخنران در راستاي تبيين رويکردهاي نظام سلطه در جهت روشنگري اذهان دانشجويان اشاره کرد و گفت: در اين ايام به پاسداشت شهداي عرصه جهاد علمي و همچنين بهره‌برداري از چندين کتابخانه پايداري در دانشگاه‌ها مي‌پردازيم.

وي از جمله دستاوردهاي انقلاب اسلامي در رابطه با دانشگاه و دانشجويان تصريح کرد: افزايش تعداد دانشجويان از 175 هزار دانشجو در سال 57 به حدود 4 ميليون دانشجو در سال 91 و افزايش تعداد موسسات آموزش‌عالي در سراسر کشور را داشته‌ايم و همچنين رشد علم و فناوري و ارتقاي جايگاه ايران به رتبه 16 دنيا و روند توليد علم دو درصدي در جهان از جمله دستاوردهاي انقلاب اسلامي از سال 57 تا اکنون است.

مسئول کميته دهه فجر دانشجويي از افتتاح کتابخانه تخصصي امام خميني(ره) و انقلاب اسلامي خبر داد و گفت: افتتاح اين کتابخانه در دانشگاه‌هاي مختلف آغاز خواهد شد که فاز اول و دوم آن در 20 دانشگاه و فاز سوم شامل 33 دانشگاه با تجهيز حدود 30 هزار جلد کتاب به همراه است و همچنين کتابخانه امام شناسي در 30 دانشگاه کشور طي فاز اول اين اقدام و ارسال 30 هزار جلد کتاب با موضوع ذکر شده در دستور کار فرهنگي دانشگاه‌هاست.

وي در تشريح ديگر برنامه‌هاي دهه فجر دانشجويي بيان کرد: برگزاري مسابقات قرآني اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌ها و همچنين مسابقات دانشجويي در نيمه دوم بهمن ماه و گردهمايي دانشجويان خارج از کشور جهت تجديد ميثاق با آرمان‌هاي امام راحل در اين ايام شکل مي‌گيرد و لذا خانه فرهنگ که تا کنون در 40 دانشگاه تاسيس شده در 15 دانشگاه ديگر در مرحله ساخت و در 30 دانشگاه در دست بررسي است.

وي به اجراي طرح فرهنگ پويايي و سلامت (پيشگيري از سو مصرف مواد مخدر در دانشگاه‌ها) اشاره کرد و گفت: اين طرح مهمي است که به جديت در دانشگاه‌ها اجرا خواهد شد و همچنين دستورالعمل باشگاه آزاد انديشي در دانشگاه‌ها را به مسئولين آن ابلاغ کرده‌ايم.

معاون وزير علوم و تحقيقات و فناوري با اشاره به تقويم آموزشي دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: با توجه به اينکه تقويم آموزشي دانشگاه‌ها به گونه‌اي برنامه‌ريزي شده است که دو مناسبت مهم، هفته دفاع مقدس و گراميداشت مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامي که دانشگاه‌ها در اين ايام به گونه‌اي تعطيل هستند به مجلس پيشنهاد کرديم تا اين تقويم آموزشي اصلاح شود و در اين راستا تعدادي از دانشگاه‌ها از جمله علامه طباطبايي به گونه‌اي تقويم آموزشي خود را تعبيه کردند  که  هر دو مناسبت در نيمسال تحصيلي دانشگاه‌ها قرار مي‌گيرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: دهه فجر ، کمیته ، دانشجویی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.