سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک اثر برگزیده جشنواره "پارین" اجرای عمومی می شود

دبیر نخستین جشنواره نمایشنامه خوانی "پارین" از اجرای عمومی یک اثر این جشنواره، به صورت صحنه ای در تماشاخانه "پارین"، خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، روزبه حسینی اظهار کرد: طی گفت و گویی که با بهزاد مرتضوی، مدیر تماشاخانه پارین داشتیم، قرار شد برای ایجاد انگیزه بیشتر در گروه های حاضر در این جشنواره، در مسیر توجه به کیفیت نمایشنامه خوانی ها، علاوه بر چاپ سه متن برگزیده، امکان اجرای عمومی به صورت صحنه ای برای نمایشنامه خوانی برگزیده این جشنواره نیز فراهم شود. ایشان هم خوشبختانه از آنجا که حامی استعدادهای نسل نو تئاتر ما هستند، پذیرفتند و از آن استقبال کردند.
به گفته حسینی، از بین 14 نمایشنامه ای که در هفت روز خوانده می شوند، یک نمایش، که دارای ویژگی های بارزتری از نظر کیفیت خوانش بازیگری بوده و به ساختارحسی روخوانی نزدیک تر است و با شرایط وضعیت مخاطب تماشاخانه "پارین" مناسبت دارد، انتخاب می شود تا یک هفته اجرای عمومی داشته باشد.
وی در ادامه تأکید کرد: هدف این است که گروه ها در اجرای نمایشنامه خوانی به سمت اجرای صحنه ای بروند. نمایشنامه خوانی باید به صورت نشسته و با اتکا به درست خواندن و ارائه حس درست بازیگران به تماشاگران باشد. قطعا انتخاب بازیگران مناسب برای خواندن نقش ها، لحن درست و قرائت معنایی با ریتم درست، ملاک اصلی این انتخاب خواهد بود.
دبیر جشنواره نمایشنامه خوانی "پارین" در پایان تصریح کرد: سه نمایشنامه برتر این جشنواره نیز، 5 اسفندماه 91، اعلام و به همت نشر افراز در یک جلد کتاب چاپ خواهد شد.
گفتنی است، نخستین جشنواره نمایشنامه خوانی "پارین" به صورت مسابقه ای و با موضوع آزاد، با هدف حمایت از استعداد جوانان تئاتری و تولید ادبیات نمایشی تازه ایرانی، از 28بهمن تا 4 اسفندماه 91 در تماشاخانه پارین برگزارمی شود وعلاقه مندان می توانند تا پایان ساعت اداری 5 بهمن ماه جاری آثارخود را به دبیرخانه این جشنواره در تماشاخانه پارین ارائه و برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش فراخوان سایتwww.paryn.com مراجعه کنند. محمدامیر یاراحمدی، افروز فروزند و بهزاد صدیقی، داوران این جشنواره اند که ازمیان آثار ارسالی،14 اثر برتر را برای اجرای روخوانی انتخاب خواهند کرد.
طبق فراخوان، ایرانی بودن نویسنده، چاپ و اجرا نشدن آثار ارسالی تاکنون، شرط های شرکت در این جشنواره اند./ي2

برچسب ها: جشنواره ، پارین ، تئاتر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.