سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

ادعای دخالت نکردن نمایندگان در عزل و نصب‌ها را قبول ندارم

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ادعای برخی‌ها که می‌گویند نمایندگان نباید در عزل و نصب‌های استانی دخیل باشند را قبول ندارم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ مصطفی افضلی‌فرد افزود: حسن مدیریت و قوانین یکی از وظایف نظارتی نمایندگان است و به همین دلیل ما باید در جریان عزل و نصب‌ها قرار گیریم تا بتوانیم در اعمال نظارت و انجام وظیفه‌ای که مردم بر دوش ما گذاشته‌اند موفق عمل کنیم.

وی با بیان اینکه در عزل و نصب‌ها باید محور کار، تدبیر و دور‌اندیشی و برگزیدن مدیران خادم و دلسوز باشد، گفت: اینکه عده‌ای می‌گویند نمایندگان نباید در عزل و نصب‌های سیاسی و مدیریتی دخیل باشند به شدت مورد انتقاد ماست چرا که چنین اظهارنظری مخالفت آشکار با شان نظارتی نمایندگان است.

این نماینده مجلس افزود:‌ ما بر اساس امانتداری، توانمندی و حفظ منافع و مصالح استان باید نظرمان را در عزل و نصب‌ها اعلام کنیم و در یک تعامل دو جانبه بکوشیم مدیرانی توانمند،‌ پر‌تلاش و کوشا در استان حاضر شوند.

افضلی‌فرد در ادامه به ممنوعیت ادغام وزارتخانه‌ها بدون کسب مجوز از سوی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: مجلس ضرب العجلی را برای رئیس جمهور تعیین کرده تا بدون اینکه به فکر ادغام وزارت راه و شهرسازی با ارتباطات باشد سرپرست جدید وزارت ارتباطات و فناوری‌ها را معرفی کند.

وی با انتقاد از برخی ادغام‌های نادرست و مشکل‌آفرین عنوان کرد: برخی از ادغام‌ها به ویژه صنعت، معدن و تجارت و همچنین تعاون، کار و رفاه اجتماعی نه تنها مشکلات را حل نکرده بلکه بر دامنه مشکلات و بی‌نظمی‌ها افزوده است و به جد بحث انتزاع برخی از وظایف و ضوابط و مقررات از وزارتخانه‌های مختلف به ویژه بخش کشاورزی از صنعت و معدن و تجارت در مجلس مطرح است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه به راه‌اندازی منطقه ویژه سرعین در قالب توسعه اقتصادی و توریستی اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت شهر سرعین باید به منطقه ویژه اقتصادی و گردشگری تبدیل شود که مصوبه آن ابلاغ شده و باید مقدمات تشکیل این منطقه با فرمانداری ویژه و مدیریت جامع فراهم آید.

افضلی‌فرد همچنین افزود: احداث کمر‌بندی سبز در سرعین جزو مصوباتی است که نسبت به تامین اعتبار 6 میلیارد تومانی آن با عنوان کمربندی سبز سبلان اقدام لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام شده است./س

برچسب ها: اردبیل ، دخالت ، نکردن ، نمایندگان ، در ، عزل ، و ، نصب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.