سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

خراسان رضوی دومین استان در زمینه استفاده از انرژهای نو در سطح کشور می باشد

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی دومین استان در زمینه استفاده از انرژهای نو در سطح کشور می باشد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،محمدحسن متولی زاده  با اشاره به اینکه نیروگاه بادی نیشابور در سال 1390 به میزان 59152 مگاوات ساعت انرژی تولید کرده است، اظهارکرد: در حال حاضر، از کل 3461 مگاوات  برقی که در استان خراسان رضوی تامین می شود، 28 مگاوات؛ یعنی حدود 0.8 درصد از مولدین بادی می باشد.

وی با بیان اینکه فقط در تعدادی از پارک ها و معابر، روشنایی به کمک صفحات خورشیدی تامین می‌شود و اطلاعات دقیق تر بر عهده شهرداری می باشد، افزود: باتوجه به کاهش شدید قیمت مولدین انرژی های نو، امروزه هزینه سرمایه گذاری آن‌ها تفاوت چندانی با مولدین سوخت فسیلی ندارد، اما بسته به نیازهای مصرف کننده متغییر خواهد بود.

متولی زاده با تاکید بر اینکه در سنوات اخیر حدود 1855 مگاوات در خراسان رضوی مجوز احداث نیروگاههای بادی و خورشیدی صادر شده است، تصریح کرد: در این خصوص، شرکت های مختلف مشغول دریافت زمین و شروع عملیات اجرایی می باشند.

 

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی در پاسخ به اینکه؛ استفاده از انرژی‌های نوین برای تولید برق، تا چه میزان در هزینه‌ها صرفه جویی می‌کند، گفت: در حقیقت به ازای هرکیلووات ساعت تولید انرژی الکتریکی به روش سوخت های فسیلی، حدود 600 گرم گازهای آلاینده از جمله دی اکسید کربن تولید می‌شود.

وی ادامه داد: تولید 59152 مگاوات ساعت واحدهای بادی نیشابور، فرض کاهش 6 کیلوگرم گازهای آلاینده محیط توسط یک درخت در سال (تبدیل دی اکسید کربن به اکسیژن) واستفاده از انرژی های نو از جمله باد؛ مثل این است که حدود شش میلیون اصله درخت کاشته باشیم./س

 

 

برچسب ها: مشهد ، انرژی ، نو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.