سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

کشف گونه های جدید آبزی در فارس

4 گونه جدید آبزی در فارس کشف شد .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس مجید صوفی، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس گفت: این 4 گونه از جنس سخت پوستان و از خانواده میگوی آب شیرین هستند که در سال 2010 در آب های شیرین استان فارس کشف شده و تا اواخر سال 2011 شماره ثبت جهانی گرفت.

صوفی افزود: زاگروسنسیس zagrosensis ، سپیدانیوس Sepidannus ، گاماروس شیرازینوس (Shirazinus ) و لواِفلری Loeffleriنام علمی این گونه ها است .

وی افزود: این گونه ها در منابع آبی شهرستان های سپیدان و اقلید کشف شده در موزه آمستردام هلند و موزه وین اتریش ثبت و نگهداری می شود.

این دو مرکز محل نگهداری گونه های آبی جدید و نایاب در جهان هستند.

زمان پور محقق مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی فارس گفت: کشف این گونه ها از مرحله آزمایش و مقدماتی به عنوان تغذیه ماهیانی همچون قزل آلا به مرحله پرورش رسیده است.

این طرح در شهرستان سپیدان با هزینه ای بالغ بر 17 میلیارد ریال در سه حوضچه 6 متری از 2 هزار جفت تا 150 هزار جفت در حال اجرا است.

تامین غذا برای صنعت و پرورش ماهیان پرورشی ، افزایش کیفیت این غذا برای رشد و بهتر ماهیان پرورشی ، افزایش کیفیت گوشت ماهی و فراهم کردن مواد طبیعی ضد سرطانی در گوشت ماهی پرورشی از جمله مزایای این طرح است./س

برچسب ها: گونه ، جدید ، آبزی ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.