سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی در اکتشاف معادن

معاون سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی گفت: بخش خصوصی علاقه ویژه ای برای سرمایه گذاری در بخش اکتشاف معادن دارد و راهکارهای قانونی و بسترسازی برای سرمایه گذاری در این حوزه تا حدودی فراهم شده است.

بهروز برنا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در شرایط کنونی توجه ویژه ای از سوی دولت به بخش معدن شده است و تا پایان سال، بخش خصوصی به طور جدی در موضوع اکتشاف معادن ورود خواهد کرد.

وی ادامه داد:تاکنون در مجموع 46 محدوده معدنی وارد اکتشاف عمومی شده و به زودی شاهد اخذ گواهی کشف برای این معادن خواهیم بود که این امر انگیزه ای مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه ایجاد کرده است.

 برنا با بیان این که دولت برای سرمایه گذاری درمعدن محدودیت هایی دارد ادامه داد: جمع بندی وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که از سال آینده 5 درصد ازمحل حقوق دولتی به بخش اکتشاف اختصاص خواهد یافت.

معاون سازمان زمین شناسی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران برای حضور در بخش معدن نیاز به اطلاعات پایه مانند اطلاعات زمین‌شناسی دارند افزود: سرمایه‌گذاری در ژئوفیزیک هوایی بسیار هزینه‌بر است و در دنیا نیز فقط چند شرکت استرالیایی، کانادایی و آمریکایی در این حوزه فعال هستند که البته ما نیز دانش فنی برداشت و تفسیر اطلاعات ژئوفیزیکی هوایی داریم و زیرساخت‌های آن نیز فراهم است.

به گفته وی برای انجام کامل ژئوفیزیک هوایی کشور به مدت دو سال به اعتباری معادل 500 میلیارد تومان نیاز است./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.