سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرهاد فخرالدیني در مراسم تشییع پیکر همایون خرم عنوان کرد:

نغمه های "همایون خرم" شنیدنی بود

فرهاد فخرالدینی آهنگساز برجسته کشورمان در مراسم تشییع پیکر همایون خرم از نغمه های این استاد موسیقی با عنصر شنیدنی یاد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم تشیع پیکر استاد همایون خرم در تالار وحدت که دقایقی پیش برگزار شد.
فرهاد فخرالدینی آهنگساز برجسته کشورمان در سخنان خود گفت: همایون خرم همیشه استوار و پابرجاست چون ما احساس اندیشه را در آثار وی احساس می کنیم.
وی ادامه داد: هنرمندانی همچون همایون خرم عمری جاودانه خواهند داشت و به راحتی از میان ما نمی‌روند.
فخرالدینی اظهار داشت: از زمان های قدیم و از دوره ساسانیان شاهد هستیم هنرمندانی همچون نکیسا در عرصه موسیقی خوش درخشیدند و به جایگاه خوبی رسیدند.
وی تصریح کرد: از قرن 3 تا 9 هجری شاهد ظهور هنرمندان و فلاسفه بزرگی همچون ابن سینا و فارابی هستیم.
فخرالدینی افزود: متاسفانه از زمان صفویه توجه به علم موسیقی کم رنگ تر شد تا اینکه به دوره رونق دوباره این هنر و علم می‌رسیم.
وی اظهار داشت: در دوره رونق درباره موسیقی شاهد تلفیق موسیقی به نحوه درست هستیم که به وسیله درویش خان صورت می گیرد پس از آن علی نقی وزیری را داریم که پس از آمدن از فرنگ به تشکیل مدرسه موسیقی اقدام می کند.
فخرالديني افزود: در این مدرسه اساتیدی همچون روح اله خالقی و عبدالحسن خان صبا از شاگردان این مدرسه بودند و همایون خرم نیز از شاگردان برجسته استاد صبا بود.
وی ادامه داد: سازمان همایون خرم شنیدنی بود و نغمه هایی که می‌ساخت بسیار در دل می نشست.
وی خاطرنشان کرد: تاریخ هیچ گاه فراموش نمی کند که همایون خرم مرد شریفی بود و من حدود 50 سال پیش با وی آشنا شدم.

*همایون خرم یک مسلمان بدون نقص بود
داود گنجه ای در ادامه در این مراسم گفت: همایون خرم یک مسلمان بدون نقص بود.
وی ادامه داد: امیدوارم سایر هنرمندان کشورمان نیز همچون همایون خرم عنصر حسادت را که در ذات بشر است از خود دور کنند.
محمد علی سجادی مدیر مرکز موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم گفت: چند روز پیش که با فرزندان استاد خرم صحبت می کردم آنها خبر از چند آلبوم موسیقی این استاد دادند که در حال حاضر آماده انتشار است.

*اخلال مداری، ویژگی منحصر به فرد استاد همایون خرم

علیرضا قربانی خواننده موسیقی اصیل کشورمان در این مراسم گفت: ما در دهر نظیر استاد همایون خرم را هم در گذشته و هم در آینده خیلی کم دارد.
وی ادامه داد: اخلاق مدار بود همایون خرم خیلی حائز اهمیت است و وی همیشه می گفت اخلاق حتی می‌تواند فراتر از قانون عمل کند.
محمد موسوی نوازنده برجسته نی در این مراسم اظهار داشت: من افتخار داشتم که در برنامه گلها با همایون خرم ملاقاتی داشته باشم همچنین قطعه ماندگار رسوای زمانه با نوای نی محمد موسوی وطنین صدای علیرضا قربانی در این مراسم باری دیگر تداعی گر خاطرات همایون خرم برای علاقه مندان اش بود.

*همایون خرم به اصل خود بازگشت

 محمد اصفهانی خواننده موسیقی پاپ کشورمان در این مراسم گفت: استاد همایون خرم در مسیر موسیقی یک سالک بود و در پی طریق معروف بو و با مرگ به اصول خود بازگشت.

علی مرادخانی مدیر موزه موسیقی در این مراسم گفت: همایون خرم شاید در بسیاری از موارد در صحنه اصلی حضور پیدا نمی کرد اما همیشه نقش پشتیبانی کننده را داشت.
وی ادامه داد: ما یک پرتره از استاد همایون خرم ساختیم که در فرصتی مناسب آن را نمایش می دهیم.
گفتنی است، در مراسم تشیع پیکر همایون خرم هنرمندانی چون سالار عقیلی، محمد اصفهانی، علیرضا قربانی، داود گنجه ای، فرهاد فخرالدینی،‌ امین الله رشیدی و تنی چند از اعضای سابق ارکستر سمفونیک تهران حضور داشتند./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.