سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ رييس سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي :

معرفي 620 طرح توسعه بخش كشاورزي به بانك‌ها

رييس سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي با اشاره به عمده طرح‌ها در قالب طرح توسعه كشاورزي، افزود: 57 واحد مرغداري گوشتي با ظرفيت يك ميليون و 600 هزار قطعه در استان خراسان رضوي جذب شد و 11 واحد مرغداري تخم‌گذار با ظرفيت 600 هزار قطعه تصويب شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،سيد محمد طباطبايي با بيان اينكه طرح توسعه بخش كشاورزي از سال 90 آغاز شد، تصريح كرد: اجراي اين طرح در سال 90 و 91 از بزرگترين طرح‌هاي اجرايي دولت در عرصه كشاورزي، ارتقا بهره‌وري، افزايش توليد و اشتغال پايدار است.

وي بيان كرد: در قانون بودجه برنامه پنجم، 10 درصد سرمايه صندوق توسعه ملي براي بخش كشاورزي مصوب شده است و اين اعتبارات عقب ماندگي در بحث كشاورزي را جبران مي‌كند.

 

طباطبايي با اشاره به اعتبارات طرح توسعه بخش كشاورزي در سال 90، تصريح كرد: 278 ميليارد و 200 ميليون تومان در سال 90 اعتبار اختصاص يافت كه اعتبار استان در كشور جزو 31 استان اول بوده است.

وي با اشاره به اهميت طرح توسعه كشاورزي، افزود: با اجراي اين طرح، كارگروه ملي طرح توسعه كشاورزي تشكيل شد و جلساتي با استانداران به رياست رييس جمهور و نيز ستاد اجرايي طرح توسعه كشاورزي در استان‌ها با رياست استانداران و در شهرستان‌ها نيز با رياست فرمانداران برگزار شد.

رييس جهاد كشاورزي استان خراسان رضوي با اشاره به نگراني سازمان از كمبود فرصت به دليل دير اعلام شدن مصوبات مجلس در سال 90 و جذب اعتبارات در زمان مناسب، بيان كرد: طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در سال 90 از حداكثر فرصت استفاده و به شهرستان‌ها اعلام شد كه اعتبار مشخص شده را با افزايش 30 درصدي اعلام كنند.

طباطبايي ابراز كرد: در سال 90 برخي شهرستان‌ها 2 تا 3 برابر بيشتر از اعتبار، طرح معرفي كردند.

وي افزود: از اعتبارات طرح توسعه كشاورزي در سال 90، 75 ميليارد تومان تخصيص يافت و 12 هزار و 700 طرح در ستاد شهرستان‌هاي استان معرفي و 11 هزار و 700 طرح در شهرستان‌ها مصوب شد به بانك‌ها معرفي شدند كه از اين طرح‌ها 5 هزار و 412 طرح به تصويب رسيد.

رييس جهاد كشاورزي استان خراسان رضوي با اعلام اينكه 95 درصد اعتبارات ابلاغي سال 90 تخصيص يافته است، تصريح كرد: بيش از 75 درصد اعتبارات از سال 90 تاكنون نيز در بانك‌ها عقد قرارداد شده است و در حال اجراي طرح است.

وي در ادامه طرح گشت گلخانه‌اي را از برنامه‌هاي بزرگ سازمان نام برد و افزود: 69 واحد گلخانه از جمله گلخانه توليد سبزي و صيفي مصوب شده است.

طباطبايي با اشاره به 433 احداث باغ در استان خراسان رضوي،‌ افزايش توليد در ساير موارد از جمله دامداري، گاو شيري و پرورش گوسفند را از ديگر طرح‌هاي توسعه بخش كشاورزي دانست.

 

 

وي افزود: در جلسات ستاد 63 هزار هكتار در واگذاري اراضي جديد نيز مصوب شد كه روال قانوني آن در حال اجراست.

رييس جهاد كشاورزي استان خراسان رضوي با بيان اينكه 55 درصد اعتبارات در سال 90 از صندوق توسعه ملي بوده است، افزود: ديگر اعتبارات از طريق بانك‌ها دريافت شده است.

وي بيان كرد: ميانگين پرداختن اعتبارات در سال 90، 37 ميليون تومان براي هر طرح بود كه در مجموع براي 5412 طرح اعتبار تخصيص يافت.

طباطبايي با اشاره به اعتبارات طرح توسعه كشاورزي در سال جاري، تصريح كرد: اعتبارات سال 90 و 91 با يكديگر متفاوت است در سال 91 تسهيلات 13 درصد است در حالي كه در سال 90 تسهيلات هفت درصد بوده است و تعاوني‌ها در اولويت قرار داشتند.

وي با بيان اينكه سود و كارمزد13 درصدي در سال 91 به دليل ورود طرح‌هاي سرمايه‌ گذاري و كارآفريني در بخش كشاورزي است، افزود: اين تسهيلات در افزايش توسعه و اشتغال موثر است.

رييس جهاد كشاورزي استان خراسان رضوي در ادامه بيان كرد: اعتبارات سال 91 از طريق 5 بانك شامل بانك توسعه تعاون، سپه، صادرات، كشاورزي، و صندوق توسعه ملي تصويب مي‌شود و بايد تا پايان سال جاري اعتبارت جذب شود.

طباطبايي با بيان اينكه تاكنون 620 طرح از محل اعتبارات سال 91 به بانك‌ها معرفي شد، ابراز كرد: اين طرح‌ها اگر در بانك مصوب شود فايل اعتبارت 91 بسته مي‌شود.

 

 طباطبايي در ادامه با اشاره به قطع درختان در منطقه كشف رود مشهد، خاطر نشان كرد: كشف رود منطقه‌اي به وسعت 200 هكتار است كه آب آن دايمي نيست و در آخرين بازديد از اين منطقه به علت كم‌آبي و هزينه‌هاي زياد نگهداري و آفت درختان، مقداري از سطح درختان اين منطقه قطع شد/س 

 

 

برچسب ها: معرفی ، طرح ، توسعه ، بانکها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.