سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درآمد سالانه ۱۰۰ ثروتمند دنیا / با اين پول چه مي توان کرد؟

با درآمد سالانه ۱۰۰ ثروتمند دنیا می توان چه كار كرد؟

"باربارا استاکینگ" مدیر اکسفام در مصاحبه ای با خبرنگاران اعلام کرد که برای مبارزه ریشه ای با فقر و نابرابری جهانی نیاز به یک توافق بین المللی جدید وجود دارد.

 سازمان آکسفام که یک گروه خیریه بین المللی برای مبارزه با فقر و گرسنگی است در تازه ترین گزارش سالانه خود از وضعیت جهان در سال ۲۰۱۲ با هشدار نسبت به افزایش نابرابری و فقر در جهان از رهبران کشورها خواست تا فاصله بین فقیر و غنی را در کشورها به سطح دهه ۱۹۹۰ بازگردانند.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران ،‌ در این گزارش با اشاره به تعمیق فقر و نابرابری در جهان در سال های اخیر آمده است : در حالی که در سال ۲۰۱۲ درآمد سالانه ۱۰۰ ثروتمند جهان به رقم ۲۴۰ میلیارد دلار رسیده است صدها میلیون نفر از مردم فقیر در نقاط مختلف دنیا تنها با در آمد ۱ دلار و ۲۵ سنت در روز زندگی کرده اند.

در این گزارش تاکید شده که با درآمد یک ساله ۱۰۰ ثروتمند جهان در سال ۲۰۱۲ که ۲۴۰ میلیارد دلار بوده است می توان مشکل فقر جهانی را ریشه کن کرد.

در این گزارش آمده است که در آمد سالانه ۱ درصد ثروتمند جهان در دو دهه گذشته۶۰ درصد افزایش داشته است و بحران اقتصاد جهانی که از سال ۲۰۰۸ بدین سو بسیاری از اقتصاد های جهان را درگیر خود کرده نه تنها سبب کاهش درآمد ثروتمندان نشده بلکه فاصله درآمدی آنها با ۹۹ درصد باقی جمعیت جهان را افزایش داده است.

"باربارا استاکینگ" مدیر اکسفام در مصاحبه ای با خبرنگاران اعلام کرد که برای مبارزه ریشه ای با فقر و نابرابری جهانی نیاز به یک توافق بین المللی جدید وجود دارد.

گزارش آکسفام در آستانه گردهمایی رهبران سیاسی و اقتصادی جهان در مجمع جهانی اقتصاد منتشر شده است که به مدت ۴ روز از ۲۳ ژانویه (۳ روز دیگر) در داووس سوییس برگزار خواهد شد.

آکسفام یک سازمان خیریه بین المللی است که در سال ۱۹۴۲ در قالب یک کمیته امداد رسانی برای مبارزه با قحطی توسط فعالان اجتماعی و دانشگاهیان دانشگاه آکسفورد بریتانیا تاسیس شد و هم اینک به یکی از بزرگ ترین گروه های بین المللی امداد رسانی در زمینه ریشه کن کردن فقر و بی عدالتی تبدیل شده که متشکل از ۱۵ سازمان در ۹۸ کشور است.

آکسفام سالانه گزارش هایی درباره وضعیت فقر، بی عدالتی و گرسنگی در جهان منتشر می کند.
برچسب ها: درآمد ، ثروتمند ، دنیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.