سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آستانه مراسم تحليف باراك اوباما

چهره واشنگتن نظامي شد/استقرار 7500 نيروي امنيتي و پرواز بالگردها و هواپيماهاي بدون سرنشين برفراز شهر

منابع خبري از استقرار 7500 نيروي امنيتي در سرتاسر واشنگتن همزمان با نزديك شدن مراسم تحليف باراك اوباما گزارش دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري البشير، منابع خبري با انتشار اين خبر افزودند: پليس شهر واشنگتن با همكاري دستگاه هاي امنيتي اين كشور بيش از 7500 عنصر امنيتي را براي مراسم تحليف باراك اوباما كه قرار است روز آينده برگزار شود در تمامي نقاط اين شهر مستقر كردند.

اين در حالي است كه وزارت امنيت داخلي آمريكا از پرواز بالگرد و هواپيماهاي بدون سرنشين بر فراز شهر واشنگتن در حين مراسم تحليف باراك اوباما خبر داد.

همچنين تمام خيابان هاي واشنگتن پر از دوربين هاي متحرك كه از هر فرد دستكم 5 تصوير متوالي ثبت مي‌كند، شده است.

مراسم تحليف دومين دوره رياست جمهوري باراک اوباما در حالي در واشنگتن برگزار مي شود  که آمار بالاي بيکاري و اختلافات حزبي بر سر سياست هاي مالي، اميد ها را درباره وعده هاي اوباما براي تغيير که در سال 2008 از آن سخن گفته بود، کمرنگ کرده است.
 
مراسم امسال در مقايسه با مراسم تاريخي چهار سال پيش با سر و صداي کمتر و در فضاي آرام تري برگزار خواهد شد.

بخشي از اين مراسم روز يکشنبه در ساعت يازده و پنجاه و پنج دقيقه به وقت محلي در کاخ سفيد خصوصي برگزار مي شود که در آن گروه کوچکي که بيشتر آنها از اعضاي خانواده اوباما هستند،  حضور خواهند داشت. رسانه ها نيز در اين مراسم حضور خواهند داشت. همچنين اوباما روز دوشنبه طي مراسمي عمومي در کنگره آمريکا اين مراسم را تکرار خواهد کرد. در هر دو مراسم او در حضور جان رابرتز دادستان قاضي ارشد ديوان عالي آمريکا سوگند ياد خواهد کرد.

پيش بيني مي شود حدود 800 هزار نفر براي شرکت در اين مراسم عازم واشنگتن شوند. اين در حالي است که در سال 2009، يک ميليون و 800 هزار نفر در مراسم سوگند اوباما حضور داشتند.

پيش بيني مي شود اوباما در اين مراسم درباره لزوم مصالحه سياسي صحبت کند. به گفته يک مقام دولت آمريکا، اوباما در جمع مردم تأکيد خواهد کرد که ارزش هايي که آمريکا بر مبناي آنها شکل گرفته است همچنان بايد رهنماي اين کشور در قرن بيست و يکم باشد و او مردم آمريکا را ترغيب خواهد کرد صداي خود را به گوش قانون گذاران برسانند.

اين مقام گفت اوباما همچنين درباره اهدافي سخن خواهد گفت که اميدوار است در دوره دوم رياست جمهوري خود به آنها جامه عمل بپوشاند با اين حال وي بيان جزييات درباره سياست هايش را به سخنراني سالانه خود در ماه آينده موکول خواهد کرد  

کاهش کسري بودجه، تشديد قوانين مربوط به حمل سلاح ،‌ اصلاحات مربوط به بخش مهاجرت و سياست هاي مربوط به بخش انرژي احتمالا در اولويت سياست هاي اوباما در دوره دوم رياست جمهوري وي قرار دارند.

سخنراني سالانه اوباما در روز دوازدهم ماه فوريه در مقابل کنگره انجام خواهد شد.
برچسب ها: آمریکا ، تحلیف ، واشنگتن ، نظامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
محمد
۱۳:۰۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
تورو خدا این خبرا ول کنید ماشین از ایران خودرو گرفتم فنش نیم سوز شده رفتم نمایندگی میگه تداریم به شرکت 3ماه درخواست دادم نداد درد به کجا باید گفت