سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

هیچگونه كمبود مواد غذایی در استان كردستان وجود ندارد

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كردستان درباره وضعیت موجود بازار اقلام مصرفی مورد نیاز مردم گفت: با روند مناسب توزیع، هیچ گونه كمبود مواد غذایی در این استان وجود ندارد.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران سنندج ، خلیقی' گفت: در صورت مشاهده هر گونه كمبودی در بازار، شورای نظارت و كنترل بازار آن را به وزارتخانه اعلام و بلافاصله نسبت به رفع آن كمبود اقدام می شود.
به گفته وی ، هم اكنون هیچگونه كمبود برنجی در بازار مشاهده نمی شود و تنها عده ای سودجو در خارج از سیستم توزیع و فروش و در بازار آزاد، گرانفروشی می كنند.

وی گفت:در یك ماه اخیر دو هزار تن برنج وارداتی در استان كردستان توزیع شده است و 700 تن دیگر نیز بتدریج در بازار توزیع می شود.

خلیقی با اشاره به میزان مصرف برنج كشور گفت: نیاز مصرفی برنج كشور سالانه 2/3 میلیون تن است كه دو میلیون تن آن از طریق تولید داخل و بقیه آن از طریق واردات تامین می شود.

وی افزود: در سال جاری و تا كنون 6/1 میلیون تن برنج وارد شده است كه از 2/1 میلیون تن نیاز واردات برنج این استان نیز بیشتر است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت كردستان در این باره گفت: در 9 ماهه سال جاری 92 هزار و 366 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی استان به عمل آمده است. /س




برچسب ها: برنج ، بازار ، کمبود
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.