سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

بیش از97درصد پرونده های دیوان عدالت اداری اجرا می شود

رییس دیوان عدالت اداری كشوراز پذیرش حدود 50درصدی پرونده های ارسالی به این دیوان خبر داد و گفت:بیش از 97درصد از این تعداد پرونده ورودی نیز اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین 'محمدجعفر منتظری' در نشست شورای اداری كهگیلویه وبویراحمد، افزود: آمارها نشان می دهد كه روند شكایت علیه دستگاه های اجرایی در سطح استان ها به ویژه در دو سال اخیر رو به رشد بوده است.
وی التزام عملی به قانون و مقررات حاكم را مهمترین راهكاربرای كاهش ورودی پرونده ها به دیوان عدالت اداری دانست و اظهار كرد: بیشترین آمار ورودی پرونده ها مربوط به حوزه كشاورزی و اراضی ملی بوده است.
منتظری ابراز داشت: یكی از اقدامات اساسی دولت های نهم و دهم كه تا حدود زیادی به كاهش آمار پرونده های ورودی به دیوان نیز كمك كرده رفع اختلافات بین دستگاه ها و سازمان های مختلف بوده است كه بسیاری از این اختلافات در خود بدنه دولت حل و فصل شده اند.
وی عنوان كرد: سالانه افزون بر دو هزار و 500 تا سه هزار پرونده در هر یك از شعبه های مربوطه دیوان عدالت اداری رسیدگی می شود.
وی از افزایش 31درصدی تعداد پرونده های ورودی ازاستان كهگیلویه وبویراحمد به دیوان عدالت اداری خبر داد و گفت: در 9 ماه امسال بیش از دو هزار و 124 فقره پرونده علیه دستگاه های اجرایی این استان به دیوان عدالت اداری ارسال شده است.
رییس دیوان عدالت اداری كشور گفت: این در حالی است كه در 9 ماه سال گذشته تعداد پرونده ها و شكایت های مردمی علیه ادارات كهگیلویه وبویراحمد به این دیوان حدود یكهزار و 671 فقره بوده است.
منتظری افزود: ضعف بخش حقوقی نهاد ها و دستگاه های مختف اجرایی در دفاعیات و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال در پرونده های رسیدگی شده این استان مشهود بوده است.
وی خواستار تشكیل كمیته ای به منظور آسیب شناسی جدی در راستای كاهش تعداد پرونده ها و شكایات مردمی علیه دستگاه های اجرایی در استان كهگیلویه وبویراحمد شد./س

برچسب ها: دیوان ، اداری ، آمار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
۱۱:۴۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
برای بنده 183 روز در شرکت مخابرات منطقه تهران سختی کار تعلق گرفته که در شعبه 13 تهران سال 94 مراحل اداری آن انجام شده است و تایید شده است ولی در زمان بازنشستگی، بیمه تامین اجتماعی، 183روز سختی کار را برای من منظور نکرده است. به دیوان شکایت کردم نتیجه نگرفتم ولی این در حالی است که حدود 2000 نفر بدون رای دیوان با سختی کار بازنشسته شدند. مرتضی - بازنشسته مخابرات منطقه تهران
کد ملی 1531439901