سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاریجانی در نطق پيش از دستور:

مبارزه با جبارین زمان از آموزه‌های جامعه مهدوی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران در جهت تحقق جامعه مهدوی حرکت است چرا كه مبارزه با جبارین زمان از آموزه‌های جامعه مهدوی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پيش از دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه( 1 بهمن ماه) ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسن عسگری (ع) گفت: دستگاه خلافت وقت به دلیل ترس از نفوذ این امام همام نزد مسلمانان همواره ایشان را تحت نظر قرار دادند .

وی در ادامه به روایتی اشاره کرد که در آن امام حسن عسگری به یاران خود فرمود کسی به من سلام و حتی اشاره هم نکند زیرا در امان نیست، افزود: این روایت به خوبی نشان می‌دهد که دستگاه خلافت کشور را کنترل می‌کرده است و در آن زمان به خاطر فشارهای حکومت عباسی شیعیان مجبور به اقامت در اماکن‌ امن بودند از این جهت به ایران پناهنده می‌شدند.

وی با بیان این که به دلیل فشارهای عباسیان تعداد زیادی از شیعیان ناچار به شرق و مناطقی مانند ری، نیشابور و بیهق مهاجرت کرده بودند، ادامه داد: به همین دلیل بود که امام ابراهیم عبدو را برای حفظ ارتباط با شیعیان به ایران فرستاده و فرمودند که من ابراهیم عبدو را بر شما منسوب کرده‌ام که امین من در نزد شماست و به این ترتیب بود که شبکه‌ی تفکر اسلامی حفظ شد و میراث شیعه پایدار ماند.

لاریجانی در ادامه خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با راهبری امام خميني(ره) حرکت خود را در جهت تحقق جامعه مهدوی آغاز نموده و مجاهدت انقلابیون با جباران زمان از مولفه‌های آموزه جامعه مهدویت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم با رهبری مقام معظم رهبری این غافله حق‌مدار اسلامی به ظهور منجی عالم بشریت واصل گردد.

گفتنی است؛ امروز هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) یازدهمین امام شیعیان است.
انتهاي پيام/س2

برچسب ها: لاریجانی ، مجلس ، انقلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.