سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"شاهی"، سبزی با خواص باورنکردنی

خوردن سبزی در کنار غذا همیشه توصیه شده است و برای هضم غذا و دستگاه گوارش بسیار مفید است. سبزی ها انواع مختلف دارند که البته هر کدام آن ها دارای خواص متفاوتی نیز هستند.

  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ شاهی یکی از سبزی های همیشگی است که در سبد سبزی بسیاری از خانواده ها دیده می شود. این سبزی خواص باورنکردنی دارد در حالی که شاید برخی آن را دوست نداشته باشند و یا طعم آن را نپسندند. از جمله مهمترین فواید شاه می توان به این موارد اشاره کرد.

** شاهی یک سبزی بسیار عالی برای درمان کمی خونی است چرا که حاوی مقدار زیادی ویتامین C است و البته میزان زیادی نیز آهن و همچنین اسید سولفیک در آن قرار دارد.

** میزان قابل توجه ویتامین A که در این سبزی وجود دارد باعث شده است که شاهی به یک سبزی مبارز در مقابل آسم تبدیل شود. این سبزی می تواند از دستگاه تنفسی شما به خوبی محافظت کند.

** خاصیت ضد سرطانی یکی از مهمترین فواید شاهی است.شاهی سرشار از آنتی اکسیدان ها است و این میتواند تا حد بسیار زیادی در مقابل سرطان ایستادگی کند. شاهی می تواند جلوی پیشرفت این بیماری را نیز بگیرد.

** یکی دیگر از مواردی که شاهی می تواند در آن نقش بسزایی را ایفا کند کلیه ها هستند. این سبزی را می توانیم به عنوان یکی سبزی بسیار عالی برای کلیه ها دانست چرا که آن ها را خیلی راحت پاکسازی می کند.

** برای داشتن لثه های محکم و همچنین دندان های سالم حتما از شاهی استفاده کنید. مواد معدنی که در این سبزی قرار دارد می تواند به راحتی در مقابل بیماری های دهان شما را ایمن کند.

** این سبزی می تواند اشتهای شما را نیز افزایش بدهد. وجود موادی مانند کلسیم و مس و روی می تواند عاملی بر افزایش اشتهای شما باشد.

** بسیاری از بیماری های مفصلی و استخوانی با شاهی درمان می شوند و از همین رو برای افرادی که دچار کهولت سن شده اند بسیار مناسب و مفید هستند.
برچسب ها: شاهی ، سبزی ، خواص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.