سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهار ماه مانده به برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران؛

نرخ بالای کتاب درمانی ندارد

نرخ بالای کتاب که در ماه های اخیر به دنبال گرانی کاغذ به عنوان راه حلی برای جبران مکافات ناشران در پیش گرفته شده، چهار ماه مانده به برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران درمانی ندارد.

محمد مهدی فخری زاده، عضو هیئت مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفتگو با خبرنگار بخش ادبيات باشگاه خبرنگاران با اشاره به ‌آنکه در حال حاضر چاپخانه ها به دلیل فقدان کاغذ خوابیده‌اند افزود: قیمت کتاب با توجه به خرید کاغذ با دلار بانکی 2 هزار و 450 تومانی دیگر پایین نمی‌آید.
وی تاکید کرد: ما و خریداران کتاب با توجه به محال بودن کاهش قیمت دلار بانکی باید با قیمت بالای کتاب های وارد شده به بازار محصولات فرهنگی مکتوب بسازیم.
این عضو هیئت مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران اظهار داشت: در حال حاضر قیمت کاغذ به نسبت سال گذشته دو برابر و شاید هم کمی بیشتر از دو برابر شده است.
وی در ادامه با اذعان به این امر که با توجه به شواهد موجود بن های خرید کتاب صادره از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با شرایط کنونی دردی را دردهای گرانی کتاب را درمان نمی کند گفت: مگر آنکه بودجه مختص به بن ها افزایش پیدا کند که آن هم با توجه به بودجه کنونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی غیر ممکن به نظر می‌رسد./ص
برچسب ها: کتاب ، نمایشگاه ، ناشر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.