سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سعید جابری انصاری، :

برخورد قانوني با دست فروشان لوح‌هاي فشرده غيرمجاز/ نيروي انتظامي وارد عمل شد

در راستای ارتقاء امنیت فرهنگی و اجتماعی در شهر تهران از ابتدای بهمن ماه به مدت یک ماه طرح مشترک ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی، هنری وزارت ارشاد و فرماندهی انتظامی استان تهران در برخورد با توزیع کنندگان لوح های فشرده غیر مجاز انجام خواهد شد

سعيد جابرانصاري در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: به منظور مقابله با جنگ نرم دشمنان انقلاب در ترویج مصادیق غیر مجاز در بازار الواح فشرده و جلوگیری از تضییع حقوق سرمایه گذاران فرهنگی بخصوص موسسات توزیع کننده و تولید کننده فیلم – بازی – نرم افزار و موسیقی این طرح به اجرا در می آید.
بدیهی است با دست فروشان و فروشگاه هایی که اقدام به تخلف نمایند به شدت برخورد خواهد شد.
وي ادامه داد: جلوگیری از ترویج فیلم ها و موسیقی های غیر اخلاقی و همچنین جلوگیری از فروش فیلم ها و انیمیشن های ایرانی بصورت کپی یا DIVIX در سوپر مارکت ها و ویدئو کلوپ ها از جمله اهداف این طرح می باشد.
جابري انصاري اظهار داشت: امیدواریم به لطف الهی و با درایت سردار فرماندهی انتظامی استان تهران جناب ساجدی نیا و همکاران ایشان در پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و اخلاقی تهران بزرگ و همچنین نظارت کافی اداره کل اطلاعات استان تهران شاهد فضای مناسبی در حوزه فرهنگی این کلان شهر باشیم. البته ذکر این نکته لازم است که یادآوری نمایم در طی 9 ماهه گذشته با همکاری بسیار مناسب روسای پلیس اطلاعات و امنیت عمومی غرب و شرق تهران بزرگ جمع آوری های مناسبی از الواح فشرده غیر مجاز در شهرستان های اطراف تهران همانند اسلام شهر – نسیم شهر – رباط کریم – سلطان آباد – شهریار انجام شده است.
متخلفین در این کلان شهر باید بدانند که با وجود پلیس هوشمند و توانمند و اطلاعات کافی در اختیار، به شدت با آنها برخورد خواهد شد.
جابري افزود: ما اجازم نمی دهیم در دست فرزندان این مرز و بوم فیلم های مستهجن و بازی های غیر اخلاقی و ارزشی عرضه شود. البته نقش والدین در مراقبت از فرزندان خود و هوشیاری در مورد لوح های فشرده ای که توسط فرزندانشان استفاده می شود نیز موثر است. به هر حال استفاده از فیلم های کپی در حکم سرقت و بر اساس آمیزه های دینی شرعاً حرام است که مردم عزیز توجه بیشتری در این مورد باید داشته باشند و فرهنگ استفاده از محصولات اورجینال باید در بین ما بیشتر نهادینه گردد. 
دبير ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي هنري تصريح كرد: بعضاً گزارشاتی واصل شده است که در متروهای شهر تهران الواح غیر مجاز توزیع می شود، که همکاران ما در بازرسی این ستاد در برخی از این ایستگاه ها متخلفین را نیز دستگیر کرده اند. اما طبق مذاکراتی که صورت پذیرفته با حراست محترم شهرداری تهران بایستی برای محدود کردن عرصه فعالیت برای متخلفین، ساز و کار نظارتی مناسب تری پیش بینی گردد. /ص

برچسب ها: جابری ، انصاری ، لوح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.