سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

فارس در آموزش متوسطه چهارم کشور شد

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در ارزیابی‌های انجام گرفته از عملکرد حوزه آموزش متوسطه فارس در 20 شاخص تعیین شده، این استان موفق به کسب رتبه چهارم کشور شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس قربانعلی افشانی با بیان این خبر اظهار داشت: کسب رتبه چهارم در میان 32 استان کشور و قرارگرفتن در رتبه‌ای قبل از اداراتی مانند شهر تهران یا خراسان ناشی از تلاش، همراهی و هماهنگی تمام دست‌اندر‌کاران این حوزه در فارس است.

وی افزود: استان فارس امسال بیشترین سهم را در اجرای 350 اقدام تحولی در آموزش و پرورش داشته است.

افشانی ادامه داد: به‌منظور ارتقای کیفیت آموزش و پرورش کشور نیاز بود که یک نقشه‌ راه تدوین و در جایی تبدیل به قانون شود که با آمد و شد دولت‌ها و وزرا تغییر نکند.

وی بیان کرد: سند تحول بنیادین همان نقشه راه بود که در سال 68 به تصویب رسید اما هرگز اجرا نشد تا اینکه با حضور علی احمدی در وزارت آموزش و پرورش آغاز و بعد با حضور حمیدرضا حاجی‌بابایی پی‌گیری شد و 32 ماه زمان برد تا در شورای عالی آموزش و پرورش و سپس در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسد.

افشانی تصریح کرد: سند تحول بنیادین سندی است که صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف آموزشی و پرورشی سال‌ها بر روی عناوین، نظریه‌های فلسفی، ضرورت‌ها و اهداف آن کار کرده‌اند.

وی ابراز داشت: برخی از راهکارهای این سند مانند مجتمع‌های شهری و روستایی، طرح سباح، مدارس قرآنی، پی‌گیری تصویب دانشگاه فرهنگیان و... به عنوان پیش‌زمینه و پیش‌در‌آمد درحین تدوین و قبل از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحال اجرا بود.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش شروع رسمی تحول بنیادین در آموزش و پرورش را با اجرای نظام 6.3.3 در سال تحصیلی جدید عنوان و خاطرنشان کرد: با تلاش و همراهی 900 هزار پرسنل آموزشی، پرورشی و اجرایی در سراسر کشور، یک پیچ و گردنه خطرناک و صعب‌العبور در تاریخ تعلیم و تربیت کشور به سلامت پشت سر گذاشته شد.

وی اضافه کرد: تاکنون 350 اقدام تحولی در آموزش و پرورش با حضور حاجی بابایی در کسوت وزیر اتفاق افتاده و وزارت آموزش و پرورش نیز در کنار سایر وزارتخانه‌ها در کسب نخستین رتبه علمی منطقه و رتبه 16 علمی دنیا نقش ایفا کرده است.

وی با اشاره به 131 راهکار ارائه شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: این راهکارها لازم و ملزوم یکدیگر هستند و نمی‌توان آنها را اولویت‌بندی کرد.

افشانی تصریح کرد: با توجه به اینکه حیات طیبه‌ای که بر اساس سند تحول عنوان شده با خروجی آموزش و پرورش در دوره متوسطه رقم می‌خورد، بیشترین و سخت‌ترین بخش کار در این دوره است ./س

برچسب ها: آموزش ، متوسطه ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.