سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

تجاري سازي پيشرفته ترين سامانه آبياري هوشمند جهان در فارس

تجاری سازی صنعتی پیشرفته ترین سامانه آبیاری هوشمند کشاورزی جهان در کارخانجات مخابراتی شیراز آغاز شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس طراحی و ساخت این سامانه که 3 سامانه پیشرفته آبیاری نوین دارد نخستین بار در جهان به دست متخصصان ایرانی انجام شده است .

مدیر مرکز تحقیقات کشاورزی فارس گفت : هم اکنون 18 کشور درخواست خرید این ایستگاهها را ارائه کرده اند که قرار شد پس از تامین نیاز داخلی به این کشورها صادر شود.

آقای صوفی افزود : با استفاده از این سامانه در مزارع و باغهای کشاورزی علاوه برصرفه جویی تا 60 درصدی در مصرف آب ، موجب افزایش 20 درصدی تولید محصول نیز می شود .

او گفت : این سامانه دارای بخشهای اندازه گیری دمای هوا ، رطوبت و تبخیر و تعرق گیاه ، اعلام زمان و شروع آبیاری ، زمان قطع آبیاری و آبیاری خودکار است .

مدیر مرکز تحقیقات کشاورزی فارس گفت : این سامانه قابلیت کنترل و آبیاری از راه دور به همراه سامانه های ارسال و دریافت اطلاعات به صورت پیام کوتاه را نیز دارد.

آقای صوفی افزود : نمونه های مشابه این سامانه در جهان وجود دارد اما چون در این سامانه 3 سیستم پیشرفته بصورت همزمان استفاده شده آنرا در جهان منحصر به فرد کرده است و ایران نخستین سازنده این دستگاه با قابلیتهای جدید در جهان محسوب می شود.

مدیر عامل کارخانجات مخابراتی ایران نیز گفت: در مرحله نخست ، هزار دستگاه در این کارخانه تولید و به کشاورزان و متقاضیان عرضه می شود .

آقای همتی با بیان اینکه تمامی مراحل طراحی و ساخت این سامانه توسط محققان داخلی انجام شده هزینه تولید انبوه سامانه برنامه ریزی آبیاری هوشمندکشاورزی را کمتر از 8 میلیون ریال اعلام کرد و افزود : این سامانه هوشمند در مدت 5 سال به همت محققان مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی فارس طراحی و ساخته شده است .

آقای خرد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز با اشاره به حمایت این سازمان از محققان در طراحی و ساخت سامانه برنامه ریزی آبیاری هوشمند کشاورزی گفت : با حمایت مالی سازمان جهاد کشاورزی ، این دستگاه در اختیار بهره برداران قرار می گیرد و به کشاورزان تسهیلات یارانه ای پرداخت می شود ./س

برچسب ها: آبیاری ، هوشمند ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.