سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس بیمارستان شهدای هفتم تیر:

آی سی یو دومین سانتر مسمومین کشور در حال خاک خوردن است

دومین سانتر مسمومین کشور بعد از لقمان حکیم در بیمارستان شهدای هفتم تیر ایجاد شده که راه اندازی آی سی یو این سانتر نیازمند بودجه است.

دکتر امام هادی، رئیس بیمارستان شهدای هفتم تیر در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: این بیمارستان بزرگ ترین سانتر بیماران تصادفی و ترومایی در جنوب تهران است که روزانه 129 تا 150 بیمار به اورژانس این بیمارستان مراجعه می کنند .

وی با بیان این که این بیمارستان بین 200 تا 300 تحت بستری و 20 تخت اورژانس دارد گفت: ضریب اشغال تخت ها در برخی از روزها به بالاتر از 100 درصد می رسد و یکی از معضلات ما مثل دیگر بیمارستان ها کمبود نیروی پرستاری است.

امام هادی ادامه داد: ما از نظر نیروی متخصص مشکل نداریم ولی متاسفانه علیرغم وجود این متخصصان کمبود نیروی پرستاری فشارهای زیادی را به ما وارد کرده است.

وی به بحث مسمومیت اشاره و اظهار داشت: در حال حاضر تنها سانتر مسمومیت در کشور بیمارستان لقمان حکیم است که ما توجه به این که بخش اعظم مراجعه کنندگان به بخش مسمومین بیمارستان لقمان از جنوب تهران هستند، دومین مرکز مسمومیت ها را در شهر تهران در بیمارستان شهدای هفتم تیر راه اندازی کردیم که در حال حاضر در خصوص این موضوع ما بیمارانی در حال بستری داریم و متخصص های لازم برای این حوزه درمانی در این بیمارستان وجود دارد.

امام هادی با اشاره به این که بیشتر افراد که دچار مسمومیت شده اند به آی سی یو نیاز دارند عنوان کرد: یک آی سی یو 10 تخته در جنب اورژانس با تجهیزات کامل چند ماهی است که تجهیز شده ولی به دلیل کمبود نیروی پرستاری نمی توانیم از آن استفاده کنیم و مجبور هستیم بیماران این بخش را در بخش های بستری عادی بستری کنیم و دستگاه های تنفس مصنوعی را به بخش ها منتقل کردیم.

وی با تاکید بر این که بیمار بخش آی سی یو نیازمند مراقبت بخش ویژه است تصریح کرد : در بخش عادی هر چهار تخت یک پرستار و در بخش آی سی یو هر 2 تخت یک پرستار نیاز دارد بنابراین رسیدگی به بیمار آی سی یو در بخش بسیار سخت و پر مسئولیت است.

رئیس بیمارستان شهدای هفتم تیر خاطر نشان کرد: ما از مسئولین دانشگاه و دولت تقاضا داریم تا اعتباراتی را به ما اختصاص دهند تا بتوانیم آی سی یو مسمومین را راه اندازی کنیم./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.