سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات زنان مسلمان هند عليه کشتارهاي اخير شيعيان در پاکستان

صدها تن از زنان مسلمان هند با برگزاری تظاهرات در شهر بنگلور واقع در جنوب این کشور، به خشونت‎های اخیر علیه شیعیان مسلمان در پاکستان اعتراض کرده‎اند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ، معترضان روز جمعه در شهر بنگلور تجمع کرده و شعارهایی را در محکومیت کشتار شیعیان در کشور پاکستان سر دادند.
تظاهرکنندگان همچنین نیروهای امنیتی پاکستان را به خاطر کوتاهی در تامین امنیت برای مسلمانان شیعه در این کشور، مورد انتقاد قرار دادند.
تظاهرکنندگان پلاکاردهایی را با خود حمل می‎کردند که بر روی آنان نوشته شده بود مسلمانان هند با یکدیگر علیه تروریست‎های طالبان متحد هستند. و  کشتار شیعیان در پاکستان را متوقف کنید. ، همچنین من به کشتار شیعیان بی‎گناه در پاکستان، معترض هستم.
تعداد زیادی از تظاهرکنندگان دست‎نوشته‎هایی را در دست داشتند که بر روی آنان نوشته شده بود: برادر من شهید شده - فرزند من شهید شده.
تظاهرکنندگان همچنین سیاست‎های عربستان سعودی در جهت تامین مالی گروه‎های افراطی که به اقدامات خشونت‎آمیز علیه مسلمانان در پاکستان روی می‎آورند را محکوم کردند.
در جریان یکسری حملات که در تاریخ دهم ژانویه نیروهای امنیتی پاکستان و غیرنظامیان این کشور از جمله مسلمانان شیعه را هدف قرار داد، حدود ۱۳۰ تن کشته و شمار بسیار زیاد دیگری نیز مجروح شدند.
بیش از ۹۰ تن از قربانیان در جریان دو بمب‎گذاری که مسلمانان شیعه در یک سالن بیلیارد پر ازدحام در کویته را هدف قرار داد، جان خود را از دست دادند.
گروه تروریستی و یاغی لشگر جنگوی مسولیت حملات به سالن بیلیارد کویته را به عهده گرفته است.
گروه‎های حقوق بشری، دولت پاکستان را به خاطر کوتاهی در رسیدگی به افزایش خشونت‎ها علیه مسلمانان شیعه در این کشور، به شدت مورد انتقاد قرار داده‎اند.
برچسب ها: بین الملل ، هند ، تظاهرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.