سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

خون های ریخته شده توسط وهابیان ، گریبان این فرقه ضاله را گرفته است

امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در استان گفت : خون بی گناهان و مظلومانی كه توسط وهابیان بر زمین ریخته شده اثر خود را كرده و گریبان این فرقه ضاله را گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی در خطبه دوم نماز جمعه اربیل افزود : جنایات وهابیان اكنون به جایی رسیده است كه حتی سران كشورهای غربی و آمریكا و اروپا نیز در كشورهای خودشان پیروان این فرقه را راه نمی دهند.

وی با اشاره به اینكه كار وهابیان ایجاد فتنه در میان پیروان اهل بیت (ع) است اظهار كرد : تاكنون خون هزاران نفر از افراد بیگناه در نقاط مختلف جهان توسط پیروان این فرقه گمراه بر زمین ریخته شده است.

امام جمعه اردبیل یادآوری كرد : در آلمان سلفیان را تروریست می دانند و اخیرا تعدادی از وهابیان در این كشور كه با چاقو به پلیس حمله ور شده و آنان را زخمی كرده بودند دستگیر شدند و دولت آلمان از این رویداد علیه مسلمانان بهره برداری كرد به گونه ای كه در صفحه های اول نشریه های آلمان تصویری از یك چاقو در كنار قرآن مجید چاپ شد و به مخاطبانشان چنین القا كردند كه نعوذبالله این نتیجه اعتقاد و عمل به این كتاب آسمانی است.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی ادامه داد : البته روز به روز حقایق بیشتری از اقدام های جنایتكارانه و منحرفانه وهابیت برای مردم كشورهای مختلف جهان بیش از پیش آشكار خواهد می شود و اخیرا چند نفر از عالمان بزرگ اهل سنت در دانشگاه الازهر و شبكه های ماهواره ای در سخنانی اقدام های جاهلانه وهابیان را مورد نكوهش قرار داده و آنها را به كلی مغایر با آموزه های دین مبین اسلام معرفی نموده اند.

خطیب نماز جمعه اردبیل در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت گفت : وحدن ، ضرورت عقل است و باید همه مسلمانان وحدتشان را حفظ نمایند.

وی با اشاره به اینكه ایجاد تفرقه ، كار دشمنان اسلام است خاطرنشان كرد كه دشمنان قصد دارند با ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی ، مسلمانان را تضعیف نمایند و غربیان وحدت بین مسلمانان را برای خودشان تهدید بزرگی به حساب می آورند و می گویند نباید بگذاریم كه اعراب به ایران نزدیك شوند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح كرد : در شرایط حساس كنونی حفظ وحدت در درون كشور بسیار اهمیت دارد و این كه خدای ناكرده مسوولان با همدیگر اختلاف داشته باشند به هیچ وجه صلاح نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی ، قانون را برای همگان فصل الخطاب دانست و یادآوری كرد كه مجلس و دولت و همه مسوولان باید تابع قانون باشند و در موارد گوناگون با مراجعه به قانون مسایل را رتق و فتق نمایند.

او گفت : همانگونه كه مقام معظم رهبری گفته اند ملت ایران ، دشمن شناس ترین و لحظه شناس ترین مردم در دنیا هستند و به هیچ وجه اجازه عدول از قانون را به هیچ فردی نمی دهند.

امام جمعه اردبیل اجرای مرحله اول قانون هدفمندی یارانه ها از سوی دولت را كاری بزرگ و قابل تحسین دانست و یادآوری كرد كه این كار باید در آینده نیز ادامه یابد اما تداوم آن باید حساب شده و همراه با توجه به قوانین و رعایت آن باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در خطبه اول نماز جمعه عقلانیت را از پایه های اساسی دین مبین اسلام دانست و یادآوری كرد هرجا كه عقل تعطیل شود دین رشد و گسترش نمی یابد.

وی تقلید كوركورانه در بعضی از مسایل اجتماعی و ظاهری از سوی برخی افراد را كاری نادرست خواند و افزود : خداوند متعال در قرآن مجید در آیه های متعددی تقلید بدون شناخت را كاری نادرست دانسته و فرموده است در مسایل گوناگون زندگی خود نباید به شیوه اجدادمان و كارهایی كه آنان می كردند توجه كنیم بلكه آنچه كه قرآن مجید و پیغمبر اسلام فرموده اند صحیح هستند/س

برچسب ها: اردبیل ، جنایات ، وهابیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.