سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات ضد جنگ اسلامگرايان در الجزاير

حدود دويست اسلامگراي الجزايري روز جمعه در اعتراض به مداخله نظامي فرانسه در مالي و نيز تصميم عبدالعزيز بوتفليقه رييس جمهور اين کشور در مورد گشودن حريم هوايي اين کشور براي پرواز جنگنده هاي فرانسوي تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، تظاهرکنندگان پارچه نوشته هاي در داشتند که روي آن نوشته شده بود: بوتفليقه پنجاه سال پس از انقلاب الجزاير به شهدا خيانت کرد.
 علي بلحاج از سران اسلامگرا در اين تظاهرات که از پس از نمار جمعه از مسجدي واقع در حومه جنوبي پايتخت الجزاير آغاز شد، شرکت داشت.
نيروهاي امنيتي الجزاير مانع از حرکت اعتراضي تظاهرکنندگان به سوي سفارت فرانسه در اين کشور شدند. تظاهر کنندگان همچنين پارچه نوشته اي در دست داشتند که روي آن نوشته شده بود: جبهه نجات اسلامي (FIS) .
به گفته منابع رسمي اين حزب منحل شده به خشونت و ايجاد گروه هاي مسلح که در دهه هزار و نهصد و نود به جنگ داخلي منجر شد، متهم است. اين جنگ حدود دويست هزار کشته برجا گذاشت.
الجزاير که ابتدا با اقدام نظامي در مالي مخالف بود ، از روز چهارشنبه شاهد يک گروگان گيري خونين در تاسيسات گازي در منطقه صحرا است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.