سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبار ویژه روزنامه های شنبه

گلايه برخي دولتي ها از نحوه ابطال حکم مرتضوي/پيغام خاتمي به اصلاح طلبان؛برويد دنبال يك... ديگر بگرديد!

پيغام خاتمي به اصلاح طلبان برويد دنبال يك... ديگر بگرديد!،برای اولین بار در کشور صورت گرفت؛خودسوزی يك سایت پادو داخلي به پای بی‌بی‌سی، احمدی‌نژاد کاپیتان تیم فوتبال،نیکزاد به خبرنگاران: «نه» نداریم؛ گوش کن!،رئيس‌جمهور اگر منصوب رهبری نباشد، طاغوت است،سامانه پیامکی «زنده باد بهار» مختل شد،روايت رضا رشيدپور از ديدار با سيدحسن خميني،قبل از مرگ ناگفته‌هاي باقيمانده را گفتم،از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

*کیهان:

بي بي سي : ادب داشته باشيد!
اصلاح طلب بدلي نداريم!

شبكه دولتي انگليس با اشاره به آشفتگي موجود ميان اصلاح طلبان، رهنمود هايي را صادر كرد و از جمله از آنها خواست اصلاح طلبان بدلي را اصلاح طلب بدلي نخوانند!افراطيون مدعي اصلاحات پيش از اين برخي اصلاح طلبان طرفدار انتخابات را اصلاح طلب بدلي و تحريك شده از سوي نيروهاي امنيتي لقب داده بودند.

سايت بي بي سي فارسي در اين باره به قلم يكي از عناصر فراري نوشت: بخش مدافع شركت در انتخابات از فراكسيون هاي گوناگوني تشكيل شده و نمي توان همه دعوت كنندگان به شركت در انتخابات را فرصت طلب و يا بدلي خواند.البته هستند كساني كه معمولا در آستانه هر انتخاباتي به صحنه مي آيند و مي خواهند از رهرو اصلاح طلبي براي خود موقعيت و منفعتي كسب نمايند.

خاتمي به عنوان حد وسط اصلاح طلبان نظر مساعد به شركت در انتخابات دارد اما براي اين كار شرايطي دارد، اما از آنجايي كه نظام نيز ميدان دادن به وي را مشروط به ابراز ندامت و محكوميت صريح سران نمادين جنبش سبز مي داند لذا سمت گيري انتخاباتي خاتمي و هوادارانش در بن بست گرفتار آمده است.

بي بي سي با اشاره به اختلاف نظر مجمع روحانيون، كارگزاران، خط امامي هاي وفادار به انقلاب، گروه تازه تأسيس «جبهه اصلاح طلبان» و چند گرايش ديگر كه خواستار مشاركت در انتخابات و در درون نظام هستند، مي نويسد: بنابراين در مواجهه و نقادي اصلاح طلبان معتقد به مشاركت انتخاباتي اين تنوع را بايد در نظر گرفت و از تقليل آنها به افراد فرصت طلب، خائن و طالب قدرت اجتناب كرد.

برخي از آنها چنين انگيزه هايي دارند اما قطعا كليت آنها اين چنين نيستند. توجه به واقعيت، ادب و انصاف حكم مي كند از برچسب زني به آنها خودداري كرد(!)نكته جالب در تحليل اين شبكه رسانه اي وابسته به سرويس جاسوسي انگلستان، همين دعوت به ادب و انصاف است.
 
روايت معاون سابق CIAاز دلايل بي اعتمادي ايران به آمريكا
يك مقام سابق سازمان سيا درباره مذاكرات هسته اي گفت: ايراني ها حق دارند نسبت به اهداف آمريكا و غرب مشكوك باشند و اعتماد نكنند.
پل پيلار پيش از اين نايب رئيس بخش ضد تروريسم و نيز رئيس حوزه خاورميانه در سازمان سيا بوده و اكنون به عنوان استاد دانشگاه جرج تاون فعاليت مي كند. وي ضمن تحليلي كه نشريه آمريكايي نشنال اينترست منتشر كرده، خاطرنشان مي كند: يكي از برداشت هاي غلط براي وادار كردن ايران به دادن امتياز در مذاكرات اين است كه آمريكا ايران را به آسيب هاي جدي و اقدام نظامي تهديد كند.

وي خاطرنشان مي كند: يكي از مشكلات ايده رايج درباره تهديد ايران به حمله نظامي در صورت عدم تسليم در مذاكرات، مشكل اعتبار بخشيدن به اين تهديد است. با پرسشي كه اوباما در طول رقابت انتخاباتي مطرح كرد مبني بر اين كه آيا ميت رامني رقيب وي خواستار جنگ ديگري در خاورميانه است معلوم مي شود در سطح احساس عمومي، اكثريت آمريكايي ها متمايل نيستند آمريكا درگير يك جنگ جديد در خاورميانه شود. در سطح پيشرفته تر تجزيه و تحليل سياستگذاري، چنين جنگي داراي هزينه اي گزاف و زيان هايي است.

 يكي از آن زيان ها- همان طور كه اعضاء اپوزيسيون در ايران مكرراً اخطار كرده اند- تقويت سياسي تندروهاي ايراني است، همان هايي كه در پاسخ به حمله خارجي از ملي گرايي و متحد شدن به دور پرچم منتفع مي شوند. ضرر مستقيم و غير سازنده ديگر اين است كه ايراني ها را وادار به تصميم گيري در موردي كند كه احتمالاً تاكنون تصميم نگرفته اند، يعني ساختن سلاح هسته اي.

اين مقام سابق سيا درباره مذاكرات احتمالي آتي نوشت: 1+5 هنوز پيشنهادي را كه شامل تعديل قابل توجه تحريم ها باشد براي مذاكره ارائه نداده است. بدون چنين مشوقي، هيچ دليلي وجود ندارد كه ايراني ها تسليم شوند و يا حتي امتيازهاي كمتري بدهند، صرف نظر از اينكه چقدر بيشتر آن ها را آزار بدهيد.

وي تصريح كرد: ايراني ها دليل خوبي دارند كه نسبت به انگيزه ها و اهداف آمريكا و غرب مشكوك باشند و تهديد به نيروي نظامي بطور زيان آوري در اين معادله جاي مي گيرد. ايراني ها نيازي ندارد راه دوري بروند و در ارتباط با اين فرضيه كه هدف اوليه آمريكا در مورد ايران تغيير رژيم است شواهد زيادي دست و پا كنند. در ضمن نيازي هم ندارند به گذشته خيلي دور نگاه كنند تا استفاده اخير آمريكا از نيروي نظامي و مشاركت در حمله به ليبي را مشاهده كنند. اين دو حمله در حالي صورت گرفت كه ليبي با غرب توافق كرده بود تمام برنامه هاي هسته اي خود را تحويل دهد. با اين وصف چه دليلي هست ايراني ها مصالحه كنند؟ اين مشكل جدي است و گردن كشي و ياغي گري آمريكا، مسئله را بغرنج تر خواهد كرد.
 
آمريكا بايد روي قدرت سايبري ايران حساب باز كند
ايران توانمندي هاي سايبري خود را افزايش داده است.
ژنرال ويليام شلتون از فرماندهان نيروي هوايي آمريكا اعلام كرد: پاسخ ايران به حمله سايبري به تاسيسات هسته اي نطنز در سال 2010، در واقع چيزي به جز تقويت توانايي هايي سايبري خود نبود. ايران در حال حاضر نيروي قابل ملاحظه اي در زمينه حملات سايبري شده است.

به گزارش صداي آمريكا ژنرال شلتون كه فرمانده نيروي فضاهوايي آمريكاست و بر عمليات سايبري نيروي هوايي آمريكا نظارت دارد در عين حال از افشاي توانايي هاي ايران و اينكه آيا تهران مي تواند در شبكه هاي دولت آمريكا خلل ايجاد كند، خودداري كرد. در حالي كه هيچ دولتي مسئوليت حملات سايبري به تاسيسات نطنز را در سال 2011 در دست نگرفت اما برخي خبرگزاريها و سيا گزارش دادند كه اين حمله، اقدام مشترك آمريكا و اسرائيل بود.

صداي آمريكا افزود: تحليلگران غربي مي گويند ايران كه تحت فشارهاي زياد بين المللي براي برنامه هسته اي خود است اقدام به حمله هاي سايبري بسيار پيشرفته نسبت به كشورهاي متخاصم و رقيب كرده است. از جمله دولت هايي كه تحليل گران از آن نام برده اند آمريكا و اسرائيل است كه مورد حمله هاي سايبري ايران قرار گرفته.

ژنرال شلتون معتقد است: ايران در حال تبديل شدن به قدرتي سايبري است كه بايد روي آن حساب باز كرد.
ژنرال شلتون گفت: «صحبت درباره مورد ايران دشوار است. روشن است كه مسئله نطنز واكنش آنها را در پي داشته است. آنها رفته رفته به قدرتي در اين زمينه تبديل مي شوند كه بايد برايش حساب باز كرد. ايران قدرت بالقوه خود را در طول سال ها توسعه مي بخشد و از اين نظر مي تواند تهديدي براي ايالات متحده باشد.
 
پيغام خاتمي به اصلاح طلبان برويد دنبال يك... ديگر بگرديد!
خاتمي در واكنش به برخي دعوت ها براي نامزدي تعابير تندي به كار برده است.
اين خبر را پايگاه اينترنتي گروهك ملي-مذهبي كه طي چند سال اخير به اتحاد كامل با حزب مشاركت و سازمان مجاهدين (انقلاب) رسيده منتشر كرد و نوشت: «آقاي خاتمي روز به روز موضع منفي قاطعانه تري در برابر تقاضا از وي براي نامزدي در انتخابات مي گيرد. وي اخيراً در پي تقاضاي بعضي فعالان سياسي و از جمله برخي زندانياني كه ورود وي به انتخابات را راهگشا مي دانند قاطعانه گفته است هرگز اين اتفاق نخواهد افتاد!»

اين گزارش حاكي است: «آقاي خاتمي در برابر برخي تقاضا كنندگان تعابير تندي براي نامزد شدن به كار برده و گفته است برويد دنبال يك... ديگر بگرديد»[!]
پايگاه ملي-مذهبي در عين حال ادعا كرد: برخي ناظران سياسي معتقدند خاتمي تحت فشار نيروهاي امنيتي هم براي نامزد نشدن واقع شده و نظر منفي وي براي عدم شركت قاطع تر شده است.
 
نتانياهو: از همه طرف تحت فشار هستم
راديو رژيم صهيونيستي از مجادلات تند ميان رئيس جمهور آمريكا و نخست وزير اين رژيم خبر داد.
راديو اسرائيل با بيان اينكه نتانياهو به دخالت باراك اوباما در انتخابات اسرائيل واكنش نشان داد، گفت: در پي انتشار مطالبي از سوي روزنامه نگار و مفسر مشهور آمريكايي جفري گلدبرگ مبني بر اين كه اوباما گفته نخست وزير اسرائيل درك نمي كند منافع اسرائيل در چيست و رفتار وي موجب انزواي شديد اسرائيل در عرصه بين المللي خواهد شد، بنيامين نتانياهو به انتقادهاي رئيس جمهوري ايالات متحده واكنش نشان داد و گفت: «همه مي دانند اين تنها اسرائيلي ها هستند كه تعيين مي كنند چه فردي قادر است منافع حياتي اسرائيل را تأمين نمايد».

به گزارش راديو اسرائيل، نتانياهو گفت: «ايالات متحده و اروپا در چهار سال گذشته كه وي پست نخست وزيري را برعهده داشته به او فشارهاي سنگيني را وارد آورده اند تا سياست هاي خود را تغيير بدهد ولي اين اقدام آنها بي نتيجه مانده است، از ما خواستند فشار بر حكومت اسلامي ايران را كاهش بدهيم، از خطوط مرزي سال 1967 (جنگ شش روزه) عقب نشيني كنيم و اورشليم را با فلسطيني ها تقسيم نماييم و در آنجا ساخت و ساز نكنيم ولي ما همه اين فشارها را عقب زديم».

اين گزارش مي افزايد در اين ميان، يكي از سياستمداران بارز حزب «ليكود»، گيلعاد اردان، رئيس حزب «هتنوعا» («جنبش») خانم تسيپي ليوني را متهم كرد كه پيشتر با جفري گلدبرگ مصاحبه داشته و به او گفته كه شايسته است پرزيدنت اوباما به نخست وزير اسرائيل فشار وارد كند و او را حتي تهديد نمايد تا وي از سياست هاي خود دست بردارد و گلدبرگ نيز به اين پيشنهاد خانم ليوني عمل كرده است.

راديو اسرائيل همچنين با بيان اينكه «تنش شديد و افراطي ايهود اولمرت با بنيامين نتانياهو وارد هفتمين روز خود شد» افزود: جنگ لفظي بين نخست وزيران كنوني و پيشن اسرائيل، بنيامين نتانياهو و ايهود اولمرت همچنان و براي هفتمين روز متوالي ادامه دارد. در حالي كه پنج روز به برگزاري انتخابات پارلماني در اسرائيل باقي مانده، اولمرت در حمله تازه و بسيار تندي به نتانياهو هشدار داد كه با حرف هايي كه مي زند موجب درگيري بين اسرائيل و ايالات متحده مي شود و آينده كشور را به خطر مي اندازد.

او پيش از اين هم نتانياهو را متهم به هدر دادن ميلياردها دلار به بهانه مبارزه با ايران كرده بود.
اولمرت پرسيد: «آيا منافع ما ايجاب مي كند كه آشكارا با قوي ترين كشور جهان درگير شويم؟ چه كسي هواپيما مي سازد، آيا اعضاي مركز ليكود هستند كه هواپيما مي سازند يا كشور ايالات متحده؟ كه همچنان حامي نظامي اسرائيل است».
 
تحركات سفير آمريكا براي تخريب روابط آنكارا- تهران
يك روزنامه چاپ تركيه از تحركات سفير آمريكا براي بر هم زدن روابط آنكارا- تهران خبر داد.
روزنامه آيدينليك در گزارشي نوشت: «فرانسيس ريكاردونه» سفير آمريكا در آنكارا از شروع فعاليت خود در آنكارا تلاش هاي خود را براي ايجاد اختلاف بين ايران و تركيه آغاز كرده است. وي اولين سفير آمريكا در تركيه است كه براي تصويب سفارتش دو بار در مقابل كميته روابط خارجي سناي آمريكا به ايراد سخنراني پرداخته و در هر دو بار نيز بر اين نكته كه در زمان سفارتش سعي در جاي گرفتن تركيه در كنار آمريكا عليه ايران خواهد كرد، تاكيد كرده بود.

آيدينليك نوشت: وي در سال 1999 ميلادي هنگامي كه به عنوان مسئول تماس آمريكا در عراق منصوب شده بود با كردهاي مخالف ايران و نيز «پ.ك.ك» ارتباط برقرار كرده بود.آيدينليك افزود: از ديرباز اين نكته كه فعاليت هاي سيا عليه آذري هاي ايران از طريق جمهوري آذربايجان و تركيه انجام مي شود بر همگان معلوم است و اين سازمان با همكاري برخي مراكز اطلاعاتي در تركيه گروه هاي مخالف را در تركيه سازماندهي مي كند. طبق اطلاعات كسب شده در ماه هاي اخير اين فعاليت ها تشديد شده است و گروه هاي مختلف آذري ايران در ماه هاي اخير چندين نشست در آنتالياي تركيه برگزار كرده اند.

آيدينليك همچنين نوشت: در ماه هاي اخير استانبول شاهد نشست هاي مخالفين ايراني بود و مريم رجوي رئيس گروه «مجاهدين خلق» (منافقين) در ماه اكتبر سال گذشته در نشستي كه در مورد سوريه در استانبول برگزار شده بود شركت كرد. اين نشست با هماهنگي سفارت آمريكا در آنكارا برگزار شد.

اين روزنامه چاپ تركيه مي افزايد: مسئله دقت برانگيز ديگر تلاش براي وحدت گروه هاي كرد مخالف ايران است. اين گروه ها در اواخر سال 2012 براي اولين بار يك نشست براي وحدت برگزار كردند و در اين نشست دو شاخه حزب دموكرات كه از يكديگر جدا شده بودند حضور داشتند. «فردريك تيسوت» سركنسول فرانسه در اربيل و عضو سازمان «دكترهاي بدون مرز» كه در ارتباط نزديك با سياست و از دهه 1980 در ارتباط نزديك با كردهاي ايران و عراق است، در مذاكرات مذكور نقش آفريني مي كرد، نقش مهمي ايفا كرده است. در ماه آگوست نيز حزب كومله و حزب دموكرات كردستان عراق بيانيه مشتركي صادر كردند. به نوشته آيدينليك سازمان سيا و سفير آمريكا در تركيه در تلاشند به ايجاد تشنج و اغتشاش در ايران دامن بزنند.
 
*وطن امروز:

برای اولین بار در کشور صورت گرفت
خودسوزی يك سایت پادو داخلي به پای بی‌بی‌سی

گزارش افشاگرانه «وطن‌امروز» درباره فساد اخلاقی حاکم بر روابط کارگزاران بی‌بی‌سی فارسی به جای اینکه صدای لندن‌نشینان را دربیاورد، داد یک سایت داخلی را درآورد!

سایت فیلتر شده و مساله‌دار «بازتاب امروز» در اقدامی که بیشتر به «خودسوزی سیاسی» شبیه است، به یک وکیل مدافع تمام‌عیار برای بی‌بی‌سی فارسی تبدیل شد و افشای روابط آلوده کارگزاران بی‌بی‌سی را در رسانه‌ها مجاز ندانست.

این سایت بی‌اخلاق که برای دفاع از شبکه تلویزیونی – جاسوسی بی‌بی‌سی فارسی از در شرع و اخلاق وارد شده پا را از این هم فراتر نهاده و این گزارشات را جعلی دانسته است! این در حالی است که نفیسه کوهنورد، مجری برنامه «نوبت شما» بی‌بی‌سی فارسی و رابط دستگاه جاسوسی انگلیس که افشاگری مورد اشاره «بازتاب امروز»، علیه او صورت گرفته بود، خود آب پاکی را روی دست کسانی ریخته که تاکنون تلاش می‌کردند فساد در بی‌بی‌سی فارسی را انکار کنند.

کوهنورد ضمن عادی دانستن روابط ضربدری در میان همکاران این شبکه می‌نویسد: «روابط ضربدری یا زیگزاگی که برادران به ما نسبت دادن در اینجا یک امر طبیعی و عادی است و مختص به من نیست!»

او ضمن تمسخر فرهنگ ایرانی، اینگونه ادامه می‌دهد: «این فرهنگ ایرانی است که از تمدن جهانی عقب مانده و نمی‌خواهد خودش را به فرهنگ جهانی برساند و هنوز روابط را در مشروع و نامشروع تعریف می‌کند!»

شبیه این اعتراف را چند تن دیگر از مجریان و عوامل این شبکه داشته‌اند و جالب است با همه این تفاصیل یک سایت داخلی با کدام توجیه عقلانی اینگونه برای رسانه‌ها یقه‌دری می‌کند؟

طنز روزگار آنجاست که سایت پادوی مذکور که ارتباطات خاصی با خاندان هاشمی دارد، ‌افشاکنندگان فساد در بی‌بی‌سی را مستحق شلاق می‌داند!ظاهراً این سایت خود را به ندانستن زده است که موضوع، افشاگری علیه شبکه‌ای است که علاوه بر اینکه مروج اباحه‌گری، همجنس‌گرایی و روابط نامشروع جنسی است، کارگزارانش هم «حداقل به اعتراف خودشان» آلوده به انواع و اقسام فساد اخلاقی‌اند و این یعنی فسق علنی کارگزاران و تبلیغ فساد به‌طور علنی در شبکه بی‌بی‌سی که مطمئناً افشاگری درباره چنین باند فاسد و فاسقی نزد خداوند متعال ماجور است.

اما اینکه چرا سایت بیچاره مذکور اینگونه وارد میدان دفاع از مفسدان و جاسوسان شده است، «تحلیل رسانه‌ای» قادر به پاسخگویی تمام و کمال به اين پرسش نیست، چرا که هرچند این سایت در بسیاری از موارد همسو با رسانه استعمار پیر عمل کرده اما عقل سیاسی حکم می‌کند حداقل به‌طور عریان وارد چنین مهلکه بی‌آبرویی نشود؛ لذا تنها «تحلیل امنیتی مبتنی بر اخبار پشت‌پرده» است که می‌تواند گره از این خودسوزی سیاسی باز کند. اینکه کدام اتاق فرمان دستور چنین انتحاری را صادر کرده است، می‌تواند دلایل این حماقت رسانه‌ای را آشکار نماید. آیا استراتژی «پاسخ به جای لندن از تهران» عامل این اقدام بوده است؟

به‌ هر حال، این حماقت آنچنان آشکار بود که سایت مذکور گواه بی‌آبرویی را همان روز از صفحات خود حذف کرد.گفتنی است، این برای نخستین‌بار است که یک رسانه داخل کشور به خود جرات دفاع از تلویزیون دولتی انگلیس را می‌دهد و اگر جلوی این بدعت از سوی مقامات قضایی گرفته نشود، تضمینی نیست که در روزهای آینده شاهد حمایت از دیگر ستون‌های لشکر صهیونیسم نباشیم.

اكنون باید دید مصونیت این سایت که همزمان با فیلتر بودن، جرائم مختلف نیز مرتکب می‌شود تا کجا ادامه پیدا می‌کند.لازم به ذکر است مدیر‌مسؤول این سایت چندی‌پیش به جرم «نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر» (این جرم را هم سایت در زمان فیلتر بودن مرتکب شده) به 500 هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده است؛ که این سوال را پیش می‌آورد که آیا ادامه فعالیت یک سایت فیلتر شده بدون اعتنا به حکم مراجع قانونی، ارتکاب جرائم به‌طور مکرر و جریمه نقدی و بازهم ادامه فعالیت، توهین به دستگاه قضایی نیست؟!

و سوال آخر اینکه لابی‌های «مسؤول اصلی» این سایت با برخی نهادها و ارائه برخی سرویس‌ها چقدر در ادامه این رویه غیرقانونی موثر بوده است؟

*خراسان:

گلايه برخي دولتي ها از نحوه ابطال حکم مرتضوي
پس از ابلاغ حکم جديد ديوان عدالت اداري مبني بر غيرقانوني بودن انتصاب سعيد مرتضوي به عنوان مديرعامل تامين اجتماعي، گفته شده که شاکي اين موضوع، حجت الاسلام محمدجعفر منتظري رييس ديوان عدالت اداري بوده است که با استناد به برخي ايرادات قانوني رييس مجلس شوراي اسلامي به مصوبات دولت، ابطال اين انتصاب را از هيئت عمومي ديوان درخواست کرده است و به همين خاطر برخي اعضاي دولت از رويه اعمال شده توسط ديوان عدالت اداري براي لغو اين حکم گلايه کرده و آن را مغاير مشي و عرف اين ديوان عنوان کرده اند.

*آرمان:

آیت‌ا... مصباح‌یزدی در بخش مراقبت‌های ویژه
شنیده شد که علامه مصباح‌یزدی که به مشهد مقدس سفر کرده بود، زیر تیغ جراحی رفت و در بخش مراقبت‌های ویژه به‌سر می‌برد. قاسم روانبخش از شاگردان علامه مصباح‌یزدی از بهبودی حال وی خبر داد. روانبخش گفت: بعد از نماز صبح دیروز جمعه به‌صورت تلفنی با علامه مصباح‌یزدی صحبت نمودم که حال وی بسیار خوب و مناسب بود. وی اظهار داشت: وی از ابراز محبت مردم و نخبگان جامعه و همه کسانی که برای سلامتی وی دعا نمودند، قدردانی کرد.

نسرین ستوده به مرخصی رفت
شنیده شد که نسرین ستودهٰ وکیل دادگستری پس از موافقت مسئولان قضایی، از زندان اوین به مرخصی 3 روزه رفت. ایسنا نوشت ؛ نسرین ستوده وکیل دادگستری و فعال اجتماعی که به اتهام تبلیغ و اقدام علیه امنیت ملی در زندان اوین تحمل حبس می‌کند، روز پنجشنبه با تودیع وثیقه و جهت استفاده از مرخصی 3 روزه از زندان آزاد شده است. مینا جعفری، وکیل ستوده با تایید این خبر گفت: بیش از دو سال است که خانم ستوده نتوانسته بود از مرخصی استفاده کند اما در نهایت با پیگیری‌های انجام شده و طرح درخواست‌های متعدد با مرخصی ایشان موافقت شد.جعفری ادامه داد: مرخصی خانم ستوده با سپردن وثیقه 300 میلیون تومانی محقق شده است.

ارسال 40 پرونده تخلف مهندسان ناظر
شنیده شد که سعید غفرانی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه 40 پرونده تخلف در سال جاری به شورای انتظامی سازمان ارسال شده است، گفت: عملکرد مهندسان ناظر از سوی شرکت‌های کنترل و بازرسی نظارت می‌شود. مهر نوشت؛ غفرانی گفت: وضعیت پرونده‌ها بستگی به نوع اتفاقات و حوادثی دارد که به دنبال تخلف مهندس ناظر اتفاق افتاده است و درصورت ریزش ساختمان و صدمات جانی پرونده‌ها به مراجع قضایی ارسال می‌شوند.

 احمدی‌نژاد کاپیتان تیم فوتبال
شنیده شد که کامران دانشجو از روابط دوستانه خود با دکتر احمدی‌نژاد گفت. انتخاب نوشت؛ دانشجو گفت: همواره در فعالیت‌های سیاسی، دانشجویی و ورزشی با احمدی‌نژاد بودیم، البته بنده هم بازیکن خیلی خوبی بودم و در پست فوروارد و گل زن بازی می‌کردم. ولی بازی رئیس‌جمهور خیلی خوب بود. دانشجو با اشاره به انرژی بالای دکتر احمدی‌نژاد در اداره کشور، گفت: در گذشته نیز او همین انرژی را داشت، به‌طوری که ما در فوتبال «برنده به جا» بازی می‌کردیم. تیم ما تیم خیلی خوب و هماهنگ بود ولی اگر مثلا هفت بازی برنده بجا می‌کردیم همه یک به یک کم می‌آوردند، ولی دکتر احمدی‌نژاد تا بازی آخر نیز کم نمی‌آورد و از اول تا آخر هم یک جور می‌دوید.

رفت‌‌وآمدهای مختلف به وزارتخانه بی‌وزیر
شنیده شد که نام فریدون احمدی به عنوان مهم‌ترین گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات در رسانه‌ها مطرح شد. فارس نوشت؛ مطرح شدن فریدون احمدی درحالی است که پیش از این انتخاب ذبیحی قائم‌مقام سابق وزیر نیرو و محرابیان وزیر وقت صنایع و معادن نیز برای تصدی این سمت شنیده شده بود و با جدی نشدن پیشنهاد ذبیحی و نپذیرفتن پیشنهاد از سوی محرابیان، به عنوان جدی‌ترین گزینه وزارت با احمدی در این خصوص صحبت شده است. گفته شده محرابیان درحالی این پیشنهاد را به دلیل نداشتن تخصص و سابقه کاری در این حوزه نپذیرفته که انتخاب او برای این سمت بسیار جدی بوده است. اما موضوع احمدی و محرابیان متفاوت خواهد بود؛ زیرا شنیده‌ها حاکی است برخلاف محرابیان، احمدی به این سمت علاقه نشان داده است.

اسكناس‌هاي جديد با تصوير بشار اسد
شنیده شد که منابع غيررسمي سوري از انتشار اسكناس‌هاي جديد با عكس بشار اسد و براي نخستین‌بار از زمان به قدرت رسيدن او خبر دادند. العالم نوشت؛ پيش از اين اسكناس‌هايي با عكس حافظ اسد پدر بشار منتشر شده بود؛ اما اين نخستین‌بار است كه بانك مركزي سوريه اقدام به انتشار اسكناس ۲ هزار ليره‌اي با عكس بشار كرده است. درحالي كه مقام‌هاي سوريه‌اي تاكنون در اين باره توضيح نداده اند ، منابع غير رسمي مي‌گويند، اسكناس جديد با عكس بشار اسد قرار است از ابتداي ماه آينده ميلادي توزيع شود.

کوچک‌زاده احسنت گفتن‌هایش را تکذیب کرد
شنیده شد که درپی انتشار حاشیه نگاری خبرنگار مهر از جلسه روز چهاشنبه مجلس مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران موضوع شیوه واکنش خود به اظهارات رئیس‌جمهور را دراین گزارش تکذیب کرد و خواستار اصلاح خبر شد. مهر نوشت؛ مهدی کوچک‌زاده در توضیح خود پیرامون خبر حاشیه‌نگاری مهر از جلسه روز چهارشنبه مجلس که با سخنرانی رئیس‌جمهور برگزار شد، آورده است: من در تمام مدت نطق آقای رئیس‌جمهور هیچ عکس‌العملی اعم از مثبت یا منفی حسب احترام به جلسه نطق ریاست‌جمهور و نمایندگان، جز یادداشت مطالب نداشتم. در حاشیه‌نگاری مهر «احسنت» شنیده شده در صحن مجلس در بعد از بخشی از سخنان رئیس‌جمهور به کوچک‌زاده نماینده تهران نسبت داده شده بود.

دستگیری عامل تیراندازی در خرم آباد
شنیده شد که فرمانده انتظامی لرستان گفت: ماموران اداره مبارزه با جرائم جنایی و عوامل انتظامی خرم آباد با انجام تحقیقات گسترده محل اختفای عامل این تیراندازی‌ها را شناسایی و طی عملیاتی ضربتی وی را دستگیر کردند . سردار علیزاده افزود: از فرد دستگیر شده که دارای سابقه 2 فقره شرارت، درگیری و شرب خمر است ، 2 قبضه سلاح گرم کشف و ضبط شد. وی گفت: این شرور دیروز در میدان بلال حبشی خرم آباد با تیراندازی به سمت یک خانواده 3 نفر از آنان را مجروح کرده و با یک دستگاه موتور سیکلت از محل متواری شده بود. فرمانده انتظامی لرستان گفت: این فرد دیروز در خیابان60 متری خرم آباد نیز به سمت 2 شهروند تیراندازی کرده بود.

نیکزاد به خبرنگاران: «نه» نداریم؛ گوش کن!
شنیده شد که علی نیکزاد در جمع خبرنگاران درحالی که میان دوستان، مسئولان، دستان فرزندش و محافظان احاطه شده بود در پاسخ به سؤالات خبرنگاران ادبیاتی به خرج داد که جالب به نظر نمی‌رسید. فارس نوشت؛ وی امروز در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره آورده جدید برای مسکن مهر (3 میلیون تومان)، تنها پاسخ داد: «خیلی ممنون»! نیکزاد همچین در پاسخ به سوالی درباره مشکلات شرکت سازنده ریل‌باس‌ها و عدم ارائه اعتبارات اسنادی از سوی بانک عامل به این شرکت برای ورود قطعات فنی ریل‌باس‌ها، پاسخ داد: ایریکو چیه؟ مال کی هست؟ اصلأ بخش خصوصی به ما چه ربطی دارد؟!

وی خطاب به خبرنگار گفت: من از شما سؤال می‌کنم بخش خصوصی به بانک بدهکار است، ایریکو هم ریل باس می‌سازد این چه ربطی به ما دارد؟ پس اگر چیزی نمی‌دانی، نپرس! نیکزاد پس از ارائه توضیح بسیار کوتاهی و تأیید این توضیحات از سوی خبرنگار، می‌گویید: همون نه - یه چیزی می‌گی بعد هی می‌گی همون، همون، همون، همون چی؟ یه چیزی نمی‌دونی بعد یه چیزی می‌گی! از خودت یه چیزایی شنیدی مطلب هم نمیدونی هی می‌پرسی! وی همچنین در پاسخ به خبرنگار دیگری درباره مشکل سوخت ایرلاین‌ها، توضیحاتی درباره افزایش نرخ بلیت هواپیما داد که وقتی با واکنش خبرنگار مبنی بر اینکه «نه سؤال من این نبود» مواجه شد، گفت: نه نداریم ، گوش بده دیگه، هی نه نه نه می‌گی، نه نداریم که، گوش بده دیگه!

*تهران امروز:

پاسخ عسگراولادي به نامه 6 اصلاح‌طلب

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری به نامه اخیر شش فعال اصلاح‌طلب خطاب به خودش پاسخ داد. حبیب‌الله عسگر اولادی با انتشار نامه‌ای خطاب به الیاس حضرتی مدیر مسئول روزنامه اعتماد به نامه 6 اصلاح‌طلب خطاب به خودش پاسخ داد.

 در بخش‌هايي از اين نامه آمده است كه جمعی از دوستان اصلاح‌طلب که نام شما هم در بین آنهاست طی نامه‌ای از مواضع اینجانب درخصوص بازخوانی فتنه 88 تشکر کردند و باب گفت‌وگویی را بازکردند؛ نوشته‌اید: «شرایط گفت‌وگو خاصه گفت‌وگوی سیاسی از نیروهای فعال انقلابی گرفته شده است» و آن را بدترین اتفاق سال‌های اخیر دانسته‌اید این حرف درستی است. ما در هیچ حالتی نباید باب گفت‌وگو را بسته بدانیم.

 بنده در دوران دولت اصلاحات باب گفت‌وگویی را با ارگان دولت و نیز با دبیر کل محترم حزب حاکم باز کردم امّا متاسفانه آن باب را بستند. کار به جایی رسید که در انتخابات سال 88 باب اردوکشی خیابانی و زنده باد و مرده باد باز شد، این باب را گشوده و مفتوح باید بدانیم و براساس خردجمعی مردم سالاری دینی را نهادینه کنیم. صمیمانه عرض می‌کنم انقلابیون نباید صحنه را خالی کنند و اسیر تندروی‌ها شوند.

شما باید از تدبیر رهبری در حفظ نیروهای انقلاب استقبال می‌کردید. ای کاش این اتفاق می‌افتاد و برخی انقلابیون اسیر فتنه کسانی نمی‌شدند که می‌خواستند آنها را از صحنه سیاسی کشور حذف کنند. بنده سوالم این است دست اخلاص، مودت و صداقت رهبری را چرا اعتنای لازم نکردید و رهبری را در این وادی یاری نکردید؟ در بخش‌ ديگري از اين نامه عسگراولادي تاكيد كرده است كه در نامه یا بیانیه خود بنده ناچیز را مورد تفقد و تقدیر قرار دادید از لطف شما ممنون هستم.

بنده در سنی مي‌باشم که باید توشه خود را برای سرای باقی برگیرم. ما و شما به زودی به ملاقات خدا خواهیم رفت. همانطور که این دنیا در محضر خدا هستیم آن دنیا در حضور حق باید پاسخگوی اعمال و گفتار و تقریر خود باشیم. شما در نامه خود از پایبندی به امام(ره) سخن گفتید همین مي‌تواند بین ما و شما الفت بیشتر ایجاد کند. امام فرمودند؛ حفظ نظام از اوجب واجبات است. فردا که در محضر خدا مي‌خواهیم پاسخگو باشیم باید دید چه كارنامه‌ای برای صیانت از نظام داریم. اگر دست ما پر باشد با امام(ره) و پشت سر او در صحرای محشر حاضر خواهیم شد. اگر دست ما خالی باشد معلوم نیست همراه با چه کسی با خداوند ملاقات خواهیم کرد.

با احمدی‌نژاد گل‌كوچك بازی كردیم تا به دولت رسیدیم
وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوري در نشستی صمیمي‌با خبرنگاران ایسنا به بیان خاطراتی از روابط دوستانه خود با رئيس‌جمهور و نحوه ارتباط و تعامل با فرهاد دانشجو رئيس‌ دانشگاه آزاد پرداخت. كامران دانشجو با تشریح برخی از برنامه‌های پیش‌روی وزارت علوم، در پاسخ به این سوال که ارتباط شما با برادرتان فرهاد دانشجو در مسائل کاری و شخصی چگونه است؟ به برنامه‌ تقدیمي‌خود به رئيس‌‌جمهور و مجلس برای تصدی پست وزارت علوم اشاره کرد و گفت: رياست‌جمهوری با مطالعه برنامه‌های بنده آنها را تایید کرد.

 به اعتقاد بنده ایشان اولین رئيس‌جمهوری بود که مسئولان خود را با کار کارشناسی انتخاب می‌کند. وی در این رابطه با بیان اینکه همانگونه که انتخاب حق رئيس‌جمهوری است، تغییر مسئولان نیر حق ایشان است به برخی از شایعات درخصوص برکناری خود از پست وزارت علوم اشاره کرد و گفت:‌ در هر صورت حق رئيس‌جمهور است که همانگونه که افراد را انتخاب می‌کند، هر زمانی که احساس کرد می‌خواهد ادامه راه را با کس دیگری برود، فرد یا مسئول مربوطه را جایگزین کند. کجای این انصاف است که این حق را از وی بگیریم؟

 وی در عین حال به روابط دوستانه خود با دکتر احمدی‌نژاد پرداخت و با بیان اینکه ارتباط من با رئيس‌‌جمهور، صمیمانه، دوستانه و بسیار محترمانه بوده و هست، تصریح کرد: ما سال‌های سال با هم دوستان قدیمی و هم دانشگاهی بودیم، به طوری که سال‌ها با هم گل کوچک بازی کردیم تا به دولت رسیدیم. همیشه در زمان بازی هم، رئيس‌‌جمهور کاپیتان ما بود و در آنجا هم تیم را مدیریت می‌کرد. وی ادامه داد: همواره در فعالیت‌های سیاسی، دانشجویی و ورزشی باهم بودیم، البته بنده هم بازیکن خیلی خوبی بودم و در پست فوروارد و گلزن بازی می‌کردم. ولی بازی رئيس‌جمهور خیلی خوب بود.

 وزیرعلوم با اشاره به انرژی بالای احمدی‌نژاد در اداره کشور، گفت: در گذشته نیز او همین انرژی را داشت، به طوری که ما در فوتبال «برنده به جا» بازی می‌کردیم. تیم ما تیم خیلی خوب و هماهنگي بود ولی اگر مثلا هفت بازی برنده بجا می‌کردیم همه یک به یک کم می‌آوردند، ولی احمدی‌نژاد تا بازی آخر نیز کم نمی‌آورد و از اول تا آخر هم یکجور می‌دوید.

رئيس‌جمهور اگر منصوب رهبری نباشد، طاغوت است
آیت‌الله کعبی گفته است كه رئيس‌جمهور شرعا و قانونا موظف است تدابیر مقام معظم رهبری را اجرا کند و اگر بر خلاف این موضوع عمل کند، خلاف شرع و خلاف قانون مرتکب شده است.

آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در سخنانی در سومین گردهمایی بزرگ حقوقدانان بسیجی سراسر کشور، گفت: برخی پناهندگان مجلس ششم تقاضای مذاکره با آمریکا را دادند و نامه نوشتند و عده ای در صدا و سیما و رسانه‌ها تحت عنوان صلح در این زمینه وارد عمل شدند درحالی‌که به جای صلح باید بگوییم ذلت، ‌تسلیم و عقب‌نشینی؛ ما رئيس‌جمهوری می‌خواهیم که ولایی باشد و تدابیر ولایت فقیه را اجرا کند؛ کسی می‌تواند رئيس‌جمهور شود که از سطح بالای معرفت دینی برخوردار باشد به‌گونه‌ای که هیچ‌گونه التقاط فکری نسبت به باورهای دینی نداشته باشد و اشراف کامل نسبت به مسائل سیاسی و تحلیل مسائل بین‌‌‌المللی داشته باشد یعنی رجل مذهبی و سیاسی باشد و از توانمندی اجرایی بالا برای اداره کشور برخوردار باشد.

وی با تاکید بر اینکه مشروعیت این نظام به ولایت فقیه و فقه اسلامی است، متذکر شد: مبنای قدرت در جمهوری اسلامی ایران شرعی است و ساختار قدرت مردمی است یعنی مردم سازندگان قدرت هستند و هیچ‌کس نمی‌تواند نقش مردم را در نظام سیاسی کشور، منکر شود ولی مبنای قدرت در کشور الهی است.

به گفته كعبي؛ ما باید به‌دنبال شکل گیری انتخابات رياست‌جمهوری باشیم تا کشور را پیش ببرد و باعث پیشرفت اسلامی شود، نباید اتفاقی بیفتد که ما عقب برگردیم، همه باید در انتخابات رياست‌جمهوری بسیج شویم تا حماسه ماندگار دیگری در انتخابات رياست‌جمهوری دوره یازدهم خلق شود چرا که این اولین انتخابات رياست‌جمهوری بعد از فتنه 88 است.

وی با یادآوری اینکه دشمن برای انتخابات سال آینده در حال برنامه‌ریزی است و می‌خواهد یک انتخابات پر التهاب و پر تنش داشته باشیم، تصریح کرد: در اینجا هوشمندی خاصی لازم است، دشمن می‌خواهد در انتخابات سال آینده بحث مذاکره با آمریکا و استکبار را پوشش قرار دهد، ما باید به هوش باشیم که همه عزت ایران در سایه آمریکا ستیزی و اسکتبار ستیزی است، مقام معظم رهبری نیز همواره دست دشمنان را رو می‌کند و برنامه‌های راهبردی آنان را با یک ساعت سخنرانی، نقش بر آب می‌کند.

رسانه‌های بیگانه سخنانم را تحریف کردند
نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: هفته گذشته حرفی زدم که بی‌بی‌سی آن را تحریف کرد؛ در آن مصاحبه گفته بودم که وظیفه ما در سپاه مهندسی معقول در برابر اقدامات دشمن در حوزه جغرافیاست نه انتخابات. وی در بخشي از سخنرانی‌اش به شانتاژ رسانه‌ای بی‌بی‌سی فارسی اشاره کرد و افزود: هفته گذشته در جایی حرفی زدم که بی بی سی آن را تحریف کرد. من در آن برنامه گفته بودم که وظیفه ما در داخل سپاه مهندسی معقول است، منظور من مهندسی برای انتخابات نبود.

 ولی آنها این گفته من را به انتخابات ربط دادند، اما اینگونه نیست چرا که سپاه اختیاری ندارد که بخواهد که برای کشور تعیین تکلیف کند. مهندسی معقول در مقابل مهندسی معکوس قرار دارد. وظیفه ما این است که در مقابل آن کسانی که وعده تغییر جغرافیایی را به مردم می‌دهند، بایستیم.

حال آيت‌الله مصباح خوب است
حجت‌الاسلام حسین جلالی رئیس دفتر علامه مصباح یزدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از بهبود وضعیت جسمی آیت‌الله مصباح یزدی خبر داد. وی افزود: شب چهارشنبه که آیت‌الله مصباح برای سخنرانی به مشهد رفته بودند حال جسمی‌شان با مشکل مواجه شد و سپس به یکی از بیمارستان‌های مشهد منتقل شدند و همان شب جراحی آپاندیس ایشان انجام شد.

جلالی با بیان اینکه آیت‌الله مصباح یزدی هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان‌های مشهد است تاکید کرد: آیت‌الله مصباح وقتی حضور مومنان در بیمارستان و دعا برای سلامتی ایشان را شنیده‌اند گفتند ان‌شاءالله نتایج دعای مومنان به خودشان باز خواهد گشت. رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه وضعیت آیت‌الله مصباح رو به بهبودی است، ابراز امیدواری کرد که تا عصر روز گذشته از بخش مراقبت‌های ویژه به بخش عمومی انتقال یابد.

ماجراي نامزدي سيدحسن خميني
رضا رشیدپور از دیدار روز پنج‌شنبه خود با سید حسن خمینی خبر داد.به گزارش شفاف، رشیدپور درباره آنچه در دیدارش با سیدحسن خمینی گذشت، در صفحه فيس‌بوك خود نوشت: می گفت که میان آرامش و احساس آرامش فاصله زیادی وجود دارد و معتقد بود احساس آرامش میان مردم پاکستان از ایران بیشتر است! رشیدپور افزود: پرسیدم احتمال کاندیداتوری شما در انتخابات سال آینده چقدر است؟ لبخندش به خنده تبدیل شد و گفت صفر!

سامانه پیامکی «زنده باد بهار» مختل شد
سامانه پیامکی «زنده باد بهار» با اختلال مواجه شد. آنطور كه ايسنا گزارش داده است؛ سامانه پیامکی با محتوای «زنده باد بهار» که از گفتمان دولت دهم حمایت می‌کرد، از صبح روز گذشته دچار اخلال شد، و پیامک‌هایی که این واژه‌ها در آن به کار برده شود، ارسال نمی‌شود. تقریبا دو ماه از فعالیت سامانه پیامکی با محتوای «زنده باد بهار» می‌گذرد. شعار «زنده باد بهار» برگرفته از بند پایانی سخنرانی امسال رئيس‌‌جمهور در سازمان ملل متحد بوده است.

*ابتکار:

روايت رضا رشيدپور از ديدار با سيدحسن خميني
 رضا رشيدپور مجري سابق تلويزيون از ديدار روز پنج شنبه خود با سيد حسن خميني خبر داد.به گزارش شفاف، رشيدپور درباره آنچه در ديدارش با سيدحسن خميني گذشت، نوشت: خيلي حرف‌ها گفته شد. از دل نگراني‌هاي سخت مردم تا محدوديت‌هاي شديد رسانه اي. عميق حرف مي‌زد. آنقدر عميق که من جسارت نوشتنش را ندارم.رشيدپور در صفحه فيس بوک خود افزود: مي‌گفت که ميان آرامش و احساس آرامش فاصله ي زيادي وجود دارد و معتقد بود احساس آرامش ميان مردم پاکستان از ايران بيشتر است.رشيدپور افزود: پرسيدم احتمال کانديداتوري شما در انتخابات سال آينده چقدر است ؟ لبخندش به خنده تبديل شد و گفت صفر!

«نسرين ستوده» در مرخصي
 «نسرين ستوده» وکيل دادگستري پس از موافقت مسئولان قضايي، از زندان اوين به مرخصي 3 روزه رفت.به گزارش ايسنا، نسرين ستوده وکيل دادگستري و فعال اجتماعي که به اتهام تبليغ و اقدام عليه امنيت ملي در زندان اوين تحمل حبس مي‌کند، روز پنج‌شنبه با توديع وثيقه و جهت استفاده از مرخصي 3 روزه از زندان آزاد شده است.مينا جعفري، وکيل ستوده در گفت‌وگو با ايسنا با تاييد اين خبر گفت: پس از بارها درخواست مرخصي، روز پنج‌شنبه با مرخصي سه روزه خانم ستوده موافقت شد و او از زندان اوين به مرخصي رفت.وي افزود: بيش از دو سال است که خانم ستوده نتوانسته بود از مرخصي استفاده کند اما در نهايت با پيگيري‌هاي انجام شده و طرح درخواست‌هاي متعدد با مرخصي ايشان موافقت شد.

جعفري ادامه داد: اين مرخصي با سپردن وثيقه 300 ميليون توماني محقق شده است.رضا خندان همسر ستوده نيز در گفت‌وگو با ايسنا اعلام کرد که درخواست تمديد مرخصي همسرش را به مسئولان قضايي ارائه کرده است. او ابراز اميدواري کرد که با مرخصي «نسرين ستوده» به دليل آنچه که آن را مشکلات و ضعف جسمي همسرش مي‌خواند، موافقت شود.

*جمهوری:

واکنش  جي كارني به اظهارات اخير احمدی نژاد
 سخنگوي كاخ رياست جمهوري آمريكا در واكنش به اظهارات اخير رئيس جمهوري ايران درباره شرايط اقتصادي، گفت اين سخنان، نشانگر تاثير عميق تحريم‌هاي بين‌المللي است. به گزارش انتخاب به نقل از رويترز؛ محمود احمدي‌نژاد روز چهارشنبه در صحن علني مجلس قانون‌گذاري ايران گفت: تحريم‌هاي غرب تبعاتي بسيار منفي براي كشور داشته است. او در ادامه مؤثرترين راهكار براي مقابله با اين تبعات منفي را تحول ساختاري در اقتصاد كشور و قطع وابستگي به درآمدهاي حاصل از فروش نفت است.

 جي كارني، سخنگوي كاخ سفيد، با اشاره به گفته‌هاي محمود احمدي نژاد، آن را نشانه‌اي ديگر از آن دانست كه تلاش گسترده جامعه بين الملل براي مجازات ايران در عمل مؤثر بوده و تاثيري عميق بر اقتصاد ايران داشته است. اين درحالي است كه مؤسسه تحقيقاتي كارنگي اعلام كرده است: رويه چماق و هويج سازمان ملل و تحريم‌هاي اعمال شده توسط اتحاديه اروپا عليه ايران موفقيت آميز نبوده و ناتو بايد براي حل برنامه هسته‌اي ايران دخالت كند.

مذاكره با اسراييل به هيچ وجه نتيجه مثبتي براي فلسطين ندارد
دكتر ديانا بوتو، مشاور سابق تشكيلات خودگردان در مذاكرات سازش با رژيم صهيونيستي با انتقاد شديد از اصرار ابومازن رئيس تشكيلات خودگردان براي تداوم مذاكرات سازش با اسراييل گفت مقامات اين تشكيلات بيست سال وقت ملت فلسطين را بر سر مذاكراتي بي‌حاصل تلف كردند. به گزارش خبرگزاري قدس (قدسنا)، بوتو در مصاحبه با راشا تودي گفت كه مذاكرات با اسراييل ديگر به هيچ وجه هيچ نتيجه مثبتي براي طرف فلسطيني در بر نخواهد داشت.

 وي كه اكنون يك وكيل فلسطيني در امور مربوط به حقوق بشر است گفت: در مدت 5 سالي كه عضو گروه مذاكره كننده بودم شاهد پوچي آن بودم به اين نتيجه رسيدم كه اين مذاكرات عقيم است و راه به جائي نخواهد برد. وي افزود: اسرائيل همواره دستور كار مذاكرات را تعيين مي‌كند و نتيجه‌اي كه از اين مذاكرات حاصل مي‌شود چيزي غير از توسعه شهرك‌هاي صهيونيست نشين نيست.

قبل از مرگ ناگفته‌هاي باقيمانده را گفتم
 در پي انتقاد اعضاي شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي به "حبيب‌الله عسگراولادي" وي اعلام كرده كه اگر اظهارات او براي حزب موتلفه اسلامي مشكل ساز شده، حاضر است از اين حزب برود اما اظهاراتش براساس يك وظيفه الهي مطرح شده و خواسته كه قبل از مرگ به وظيفه‌اش عمل كند و ناگفته‌هاي باقيمانده را بگويد. عسگراولادي طي هفته‌هاي اخير درباره انتخابات رياست جمهوري سال 88 و در مورد حفظ حرمت چهره‌هاي انقلابي اظهاراتي داشته كه با مواضع حزب مؤتلفه منطبق نبوده است.

اعتراض مفتي‌هاي وهابي به انتصاب زنان
اولين تجمع شيوخ و مفتي‌هاي وهابي افراط گرا در مقابل كاخ پادشاه عربستان سعودي كه سه روز پيش برگزار شد، از سوي افكار عمومي عربستان سعودي به شدت مورد حمله و انتقاد قرار گرفت و موجي از اعتراض عليه آنان را در فضاي مجازي به راه انداخته و آنان را "شيوخ حيض و جنابت" ناميده‌اند. مفتي‌هاي وهابي به انتصاب زنان به عنوان اعضاي مجلس شوراي عربستان توسط شاه اين كشور اعتراض كرده بودند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.