سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

هوای سالم ، جاذبه این روزهای شهر رودهن

شهردار رودهن گفت: این روزها داشتـن آب و هوای سالم به جاذبــه های گردشـگری وتوریستی این شهر اضافه کرده است .

حمید محرمی درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن بیان داشت: همه ما می دانیم که مهمترین نیاز انسان برای زیستن موجودات زنده هواست .

وی افزود: انسان می تواند بدون آب و غذا تقریباً پنج روز به زندگی خود ادامه دهد اما بدون هوا بیش از چند دقیقه قادر به ادامه حیات نخواهد بود .

شهردار رودهن ادامه داد : هوای سالم هوایی است که میزان ذرات معلق شیمیایی آن از یک حد خاصی تجاوز نکرده و ترکیباتی مانند دی اکسید کربن و آلاینده های شیمیایی آن مانند مونوکسید کربن ،اکسیدهای نیتروژن و گوگرد تقریباً در آن ظاهر نشده و یا در حداقل آن قرار می گیرد .

محرمی اظهار داشت : پدیده آلودگی هوا با افزایش جمعیت ، صنعتی شدن و پیشرفت اقتصادی تعداد وسایل نقلیه و شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی هر منطقه رابطه مستقیم دارد.

وی اضافه کرد : دست توانای طبیعت به یاری پروردگار متعال در طی سالیان متمادی چنان شرایط متعادلی را در کوه خاکی ما حاکم فرما نموده که امکان زیستن برای انواع موجودات زنده با تنوع بسیار زیاد امکان پذیر است .

شهردار رودهن گفت : متأسفانه در این سالها فعالیت های انسانها مانند سوخت ماشین ها ، کارخانجات و منابع گرمازای خانگی با افزایش آلودگی های زیست محیطی نسل اینده را تهدید می کند .

وی ادامه داد : همچنین با سرد شدن هوا در فصل زمستان و پدید آمدن شرایط گلخانه ای شاهد آلودگی بیش از حد هوا در شهرهای بزرگ ، به ویژه در استان تهران هستیم .

حمید محرمی در باره وضعیت آب و هوا و اقلیم شهر رودهن بیان داشت : با این وجود شهر رودهن در ارتفاعات دامنه های رشته کوه های البرز واقع شده است و به دلیل برخورداری از شرایط اقلیمی مناسب وآب و هوایی پاک و سالم تر از پایتخت و وجود باغ های خرم و سرسبز ، می تواند در ایام مختلف سال پذیرای سایر هموطنانمان از اقسا نقاط کشور بویژه تهران باشد.

وی افزود: تنوع شرایط فیزیکی ، زیستی ، اکولوژیکی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی در نقاط نیمه کوهستانی ، رودهن را به ذخیرگاه و محلی برای حفاظت ، مشاهده و بررسی علمی و تفریحی تبدیل کرده است .

شهردار رودهن ادامه داد: شهر رودهن از تاریخ 11/2/1342 دارای شهرداری می باشد و امروزه نیم قرن تجربه مدیریت شهری در آن حاکم است و با توجه به وجود زیرساختهای علمی و منابع طبیعی بکر که منشاء جاذبه های توریستی و گردشگری در هر منطقه به شمار می آید افقی علمی و توریستی برای آینده این شهر در نظر می باشد و تمامی پروژه های عمرانی و خدماتی این شهرداری در راستای نایل آمدن به این امر مهم برنامه ریزی می شود .

محرمی تصریح کرد: شهرداری رودهن در راستای مقابله با آلودگی های زیست محیطی به ویژه آلودگی آب و هوا و ایجاد بستری مناسب برای تفریح و تفرج خانواده های هموطنانمان اقدام به احداث پارکها و فضاهای سبز عمومی نموده است که از این جمله می توان به پارک و جنگل کاری مصنوعی سایت 200 هکتاری تجرک اشاره داشت .

وی اظهار داشت: همچنین احداث پارک در منطقه جغرافیایی شهرک پونا که علاوه بر فضاهای عمومی و بازی برای سنین مختلف در آن برکه ماهیگیری نیز طراحی شده است از دیگر اقدامات این شهرداری برای رشد و افزایش سرانه فضاهای سبز عمومی می باشد .

شهردار رودهن افزود: با افزایش این سرانه ها و با توجه به واقع شدن شهر رودهن در ارتفاعات البرز هوای سالم و پاک یکی از ویژه گی های منحصر به فرد شهر رودهن می باشد که تمامی هموطنانمان می توانند از آن استفاده نمایند/س


برچسب ها: رودهن ، هوای سالم ، جاذبه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.