سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيشرفته ترين سامانه آبياري هوشمند کشاورزي جهان تجاري سازي شد

تجاري سازي صنعتي پيشرفته ترين سامانه آبياري هوشمند کشاورزي جهان در شيراز آغاز شد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، طراحي و ساخت اين سامانه که 3 سامانه پيشرفته آبياري نوين دارد نخستين بار در جهان به دست متخصصان ايراني انجام شده است .
مدير مرکز تحقيقات کشاورزي فارس گفت : هم اکنون 18 کشور درخواست خريد اين ايستگاهها را ارائه کرده اند که قرار شد پس از تامين نياز داخلي به اين کشورها صادر شود.
آقاي صوفي افزود : با استفاده از اين سامانه در مزارع و باغهاي کشاورزي علاوه برصرفه جويي تا 60 درصدي در مصرف آب ، موجب افزايش 20 درصدي توليد محصول نيز مي شود .
او گفت : اين سامانه داراي بخشهاي اندازه گيري دماي هوا ، رطوبت و تبخير و تعرق گياه ، اعلام زمان و شروع آبياري ، زمان قطع آبياري و آبياري خودکار است .
مدير مرکز تحقيقات کشاورزي فارس گفت : اين سامانه قابليت کنترل و آبياري از راه دور به همراه سامانه هاي ارسال و دريافت اطلاعات به صورت پيام کوتاه را نيز دارد.
آقاي صوفي افزود : نمونه هاي مشابه اين سامانه در جهان وجود دارد اما چون در اين سامانه 3 سيستم پيشرفته بصورت همزمان استفاده شده آنرا در جهان منحصر به فرد کرده است و ايران نخستين سازنده اين دستگاه با قابليتهاي جديد در جهان محسوب مي شود.
مدير عامل کارخانجات مخابراتي ايران نيز گفت: در مرحله نخست ، هزار دستگاه در اين کارخانه توليد و به کشاورزان و متقاضيان عرضه مي شود .
آقاي همتي با بيان اينکه تمامي مراحل طراحي و ساخت اين سامانه توسط محققان داخلي انجام شده هزينه توليد انبوه سامانه برنامه ريزي آبياري هوشمندکشاورزي را کمتر از 8 ميليون ريال اعلام کرد و افزود : اين سامانه هوشمند در مدت 5 سال به همت محققان مرکز تحقيقات جهاد کشاورزي فارس طراحي و ساخته شده است .
آقاي خرد، رئيس سازمان جهاد کشاورزي فارس نيز با اشاره به حمايت اين سازمان از محققان در طراحي و ساخت سامانه برنامه ريزي آبياري هوشمند کشاورزي گفت : با حمايت مالي سازمان جهاد کشاورزي ، اين دستگاه در اختيار بهره برداران قرار مي گيرد و به کشاورزان تسهيلات يارانه اي پرداخت مي شود .

برچسب ها: سامانه ، آبیاری ، هوشمند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.