سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فناوری RAID را بهتر بشناسیم

تمامی کاربران کامپیوتر از end user ها گرفته تا افرادی که دستی در فناوری دارند و همواره باعث پیشرفت ان شده اند همیشه به دنبال رسیدن به بالاترین بازدهی بوده اند و هستند

به گرازش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران و به نقل از سی نت،طرح مربوط به ذخیره سازي اطلاعات در رایانه های شخصی و کامپیوتر های معمولی مورد توجه کاربران است و همواره باب میل کاربران بوده است تا بتوانند با کمترین هزینه به بالاترین کارایی ممکن دست یابند به همین جهت در سال های اخیر فناوری تحت عنوان raid معرفی شده است.

گفتنی است؛این فناوری تا قبل با عنوان redundant array of inexpensive diskd شناخته می شد و از آنجاییکه نام ارایه دیسک های ارزان چندان با نام آن همخوانی نداشت آن به چیزی که در بالا اشاره شد، تغییر پیدا کرد و  این ذهنیت که فناوری raid جزو فناوری های ارزان به شمار میرفت به فراموشی سپرده شد.

 raid 1 که به عنوان mirorring raid شناخته می شود داده ها در دو دیسک به طور معمول نوشته شده و در عین حال در همان زمان  در دیسک دیگری نیز نوشته می شود و این قابلیت باعث می شود یکی از دیسک ها دچار خرابی و یا مشکل شد داده ها به طور کامل قابلیت انتقال و جابجایی دارند.

از مزایای این روش می توان به داشتن یک پشتیبانی کامل اشاره کرد که برای کاربران و مراکزی که اطلاعات آنها بسیار با ارزش است این فناوری بسیار کاربرد دارد./ح


برچسب ها: فناوری ، راید ، رایانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.