سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعمال قانون مقررات حریم در پایتخت به شدت دنبال می شود

شهردار منطقه 19 گفت: به منظور حفظ منابع طبیعی و پیشگیری از تخریب اراضی کشاورزی و حراست پهنه حریم از وجود سودجویان و زمین خواران اعمال قانون و مقررات حریم پایتخت به شدت در این منطقه دنبال می شود.

 
 
به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، عباداله فتح الهی در ادامه با قاطعیت از حفظ اراضی و حریم باغات شهر تهران با همکاری صمیمانه مسئولان گفت: با توجه به حساسیتی که نگهداری حریم شهرتهران دارد، شهرداری خود را مکلف می داند دوشادوش مسئولان بخشداری، جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی با متخلفان ساخت و ساز در چارچوب قانون رفتار کند و از آنجاکه بیش از 70 کیلومتر از اراضی منطقه 19 در حریم شهر تهران واقع شده، وظیفه این منطقه سنگین تراست.
 
وی درباره عملیات پاکسازی حریم ناحیه 4 افزود: اغلب ذینفعان اراضی زراعی و باغات سعیدآباد و قریه پلائین و همچنین افراد سود جو و فرصت طلب (دلالان) برخلاف قوانین و مقررات در طی چند سال اخیر به تغییر کاربری املاک زراعی و کشاورزی پرداخته و به دلیل عدم رویت فضای داخل ملک اقدام غیرقانونی به طریق دیوارکشی و احداث بنای غیرمجاز با ورق فلزی و پلیت کرده اند تا به صورت تدریجی باغات و اراضی کشاورزی از یکپارچگی خارج و کوچک شوند.
 
شهردار منطقه اظهار داشت: با طرح شکایت مدیریت جهاد کشاورزی طی نامه شماره 57781/21/13/91 مورخه 25/05/91 با استناد به مفاد مواد 3 و10 قانون اصلاحی حفظ کاربری و تبصره های ذیل آن مقام محترم قضایی آرایی مبنی بر جمع آوری موارد غیرمجاز از محدوده یادشده صادر و به شهرداری جهت اجرای رای ابلاغ شد.
 
وی افزود: بنابراین با حضور نمایندگان جهاد کشاورزی، بخشداری آفتاب، مأمورین کلانتری 171 شهید مصطفی خمینی و نیروهای یگان امداد با رعایت موازین قانونی و شرعی، بدون هیچگونه درگیری و خسارت جانی و مالی نسبت به جمع آوری و رفع خلاف 45 مورد پلیت کشی غیر مجاز و پاکسازی به مساحت حدوداً 50 هکتار باغ و زمین کشاورزی در معیت نیروی انتظامی اقدام شد.
 
فتح الهی در پایان گفت: شهروندان بدانند پاسداری و صیانت از حریم شهر تهران و باغات و اراضی کشاورزی یک وظیفه ملی است و درخصوص تعیین وضعیت اراضی خود تنها با جهاد کشاورزی ، بخشداری و شهرداری مذاکره و نتیجه را اعمال کنند.
برچسب ها: اعمال ، قانون ، مقررات ، حریم ، پایتخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.