سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار مقامات بلندپايه انگليس به کامرون

دولت انگلیس و مخالفان دولت روز پنجشنبه به دیوید کامرون نخست وزیر این کشور در آستانه سخنرانی درباره روابط با اتحادیه اروپا هشدار دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ نیک کلگ معاون نخست وزیر انگلیس و اد میلیبند رهبر حزب مخالف کارگر به طور جداگانه اعلام کردند سخنرانی روز جمعه کامرون در آمستردام، انگلیس را در معرض خطری برای حرکت به سمت «در خروج» اتحادیه اروپا قرار می دهد.

 انتظار می رود کامرون در سخنرانی روز جمعه خود از طرح هایی را برای مذاکره مجدد درباره مشارکت انگلیس با اتحادیه اروپا و برگزاری همه پرسی درباره شرایط جدید این مشارکت بعد از انتخابات سال دو هزار و پانزده مطرح کند.کامرون با فشارهایی از جانب جناح راستگرای حزب محافظه کار خود برای اتخاذ موضعی در قبال اروپا مواجه است اما شریک کوچک ائتلافی وی -- لیبرال دموکرات های حامی اروپا -- با این رویکرد مخالفند.

کلگ به رادیو ال بی سی گفت:« من فکر نمی کنم اگر شما (کامرون) در سخنرانی خود انگلیس را به سمت در خروج اتحادیه اروپا رهنمون سازید این اقدام به نفع مردم و حمایت از سه میلیون شغلی است که به اروپا وابسته است.»کلگ افزود:« سال ها و سال ها حدس و بلاتکلیفی برای اقتصاد انگلیس خوب نیست.»وینس کیبل وزیر اقتصاد انگلیس از حزب لیبرال دموکرات این کشور نیز بعد از ظهر پنجشنبه در یک سخنرانی به کامرون درباره بازی کردن با اقتصاد انگلیس هشدار می دهد.

کیبل در این سخنرانی خواهد گفت:« اصلا مشخص نیست آیا دیگر اعضای اتحادیه اروپا تمایلی به مذاکره با انگلیس درباره شرایط جدید مشارکت دارند یا خیر. بلاتکلیفی دشمن سرمایه گذاری است.»میلیبند نیز اعلام کرد کامرون در حال حرکت دادن انگلیس به سوی پرتگاه اقتصادی است.
وی در گفتگو با رادیو بی بی سی اعلام کرد:« من می ترسم راهبرد نخست وزیر، ما را به سوی در خروجی رهنمون سازد که صدمات واقعی را به اقتصادمان وارد آورد.»شرکای اروپایی انگلیس و حتی آمریکا نیز به کامرون درباره منزوی کردن این کشور در اتحادیه اروپا هشدار داده اند.
برچسب ها: انگلیس ، دولت ، کامرون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.