سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران پیشرو در زمینه ساخت ماهواره

ایران در سطح منطقه جزء کشورهای برتر در زمینه ساخت ماهواره به شمار می رود.

محمد خانی، دبیر اجرایی دومین همایش تشعشات فضایی در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت:  با توجه به این که صنعت ماهواره کشور پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته ولی براي پرتاپ انسان به فضا باید فعالیت جدی تر انجام داد و کار حرفه ای تر می طلبد و یکی از مسائل مهم تشعشعات ماهواره است که در فضا وجود دارد و حتی ممکن است کار یک ماهواره را مختل کند و  یا روی فضانوردان تاثیر بگذارد.

وی افزود: اين کنفرانس در جهت آخرین دستاوردهای علمی کشور برگزار شده که بخش های متفاوتی در زمینه خطرات ناشی از تشعشعات فضایی صورت مي گرفت در حیطه بحث ماهواره بسته به نوع ماهواره و قطعات الکترونیکی ماهواره میزان مقاومت آن ها مشخص می شود.

وی تصریح کرد: در حدود چند سال است که دانشگاه ها در زمینه تولید ماهواره عمل می کنند برای اینکه ماهواره هایی با طول عمر بیشتر داشته باشند باید تحقیقات گسترده تری در آن صورت بگیرد، ماهواره دانشجویی که دانشگاه علم و صنعت تولید کرده سازمان فضایی از آن راضی بوده به همین دلیل به انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه مذکور پرداخته است.

وی خاطر نشان کرد: در سطح منطقه ایران همراه با پاکستان در زمینه ماهواره پیشرو بوده در حدود 14 الی 15 سال پیش کار شروع کردیم و جز کشورهای پیشرو در زمینه صنعت ماهواره هستیم./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.