سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حداد عادل:

اگر شرايط رياست جمهوري را نداشته باشم کناره‌گيري مي‌کنم

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه نبايد فکر کنيم که در رياست جمهوري برايمان فرش قرمزي پهن کرده‌اند، گفت: مشکلم اين است که بيشتر مراقب خودم باشم که نلغزم، اما اگر شرايط رياست جمهوري در بنده وجود نداشته باشد، مطمئنا کنار مي‌روم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، غلامعلي حداد عادل عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در سومين گردهمايي حقوقدانان بسيجي سراسر کشور به سوالات حاضرين پاسخ داد.

حداد عادل در پاسخ به سوالي درباره فرامين مقام معظم رهبري مبني بر ضرورت وحدت در جامعه اظهار داشت: وحدت يک امر عقلايي، ديني، شرعي و قرآني است و هرجا که از وحدت فاصله گرفتيم چوب آن را خورده‌ايم.

وي ادامه داد: انتخابات رياست جمهوري با انتخابات مجلس تفاوت دارد و جريانات سياسي به دشواري مي‌توانند براي رسيدن به يک فرد به توافق برسند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح کرد: در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي جبهه متحد و 8+7 شکل گرفت و سليقه‌هاي مختلف اصولگرا نيز در آن حضور داشتند و هر کدام اسامي خود را به جبهه متحد دادند و بر مبناي آن يک ليست قابل قبولي از اصولگرايان ارائه شد.

حدادعادل با بيان اينکه ما هرچه تلاش کرديم پايداري به جبهه متحد محلق نشد ادامه داد: در نهايت جبهه پايداري نيز ليست جداگانه خود را براي مجلس ارائه کرد اما در انتخابات رياست جمهوري کار دشوارتر است به همين جهت ما براساس تجربه‌اي که از گذشته داريم فکر کرديم چرا جريانات تصميم بگيرند، ما خودمان دو سه نفره بنشينيم شايد راحت‌تر بتوانيم کار را به پيش ببريم.

حداد عادل درباره شکل گيري 1+2 اظهار داشت: از دو سه ماه پيش هنگامي که مطابق نظر سنجي‌ها مشخص شد که 60 درصد آرا به اين سه نفر تعلق دارد، تصميم گرفتيم که با يکديگر ائتلافي سه گانه تشکيل دهيم و حول اين محور با هم گفتگو کنيم.

وي تصريح کرد: اميدواريم اين تجربه ناموفق نباشد و ساز و کاري را پيدا کنيم که بتوانيم اين ائتلاف و توافق سه نفره را به وحدت برسانيم.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه رقباي اصولگرايان مايل به تکسر هستند گفت: ‌ما نيز مايليم که در ميان آنها تکسر باشد و اين چيزي پنهاني نيست.

حداد عادل در پاسخ به سوالي درباره جبهه پايداري انقلاب اسلامي تصريح کرد: جبهه پايداري اصرار دارد تا براي انتخابات آتي فردي را معرفي کند و ما نيز به آنها گفتيم اگر فرد اصلحي براي کانديداتوري وجود داشت، اما زمينه راي بالايي نداشت، بايد چه اقدامي انجام دهيم.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: احساس ما اين است که اين توافق سه نفره توده مردم و عقلا را تا حدي خوشحال کرده است و اميدواريم بتوانيم يک الگوي جديدي در تعامل در عرصه سياست را به جامعه عرضه کنيم.

وي ادامه داد: شايد بتوانيم در آينده نيز بر مبناي اين تعامل کارهايي انجام دهيم و ضمانت اجرايي اين ائتلاف سه گانه تعهد شرعي و اخلاقي است.

وي تصريح کرد: ما در حال رايزني هستيم تا ببينيم که چگونه مي‌توانيم از ميان اين سه نفر يک کانديدا را به مردم معرفي کنيم و شايد هم يک فرد چهارمي آمد و راي بالاتري از ما داشت.

وي با بيان اينکه نام 1+2 را روزنامه‌ها بر روي اين ائتلاف گذاشته‌اند گفت: اين ائتلاف يک توافق سه گانه است البته روزنامه‌ها شايد قصد خوش آهنگ کردن نام اين ائتلاف را داشته‌اند.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ادامه در جمع حقوقدانان خبر از تشکيل يک گروه واژه گزيني حقوق را در فرهنگستان ادبيات فارسي داد و گفت: تصميم داريم با استفاده از زبان حقوق کشورمان معادل حقوقي پيدا کنيم.

حداد عادل در پاسخ به سوالي درباره جلسه روز گذشته مجلس با رئيس جمهور گفت:‌ اين جلسه به خير گذشت بيشتر از اين از من نخواهيد و اين بهترين توضيح است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره تحريم‌هاي غرب نيز گفت: گناه ملت ايران است که شاه را از مملکت خود بيرون کرده‌اند و مي‌خواهند کشورشان را خودشان بسازند البته به دست آوردن استقلال سخت است و بايد تاوان آن را بپردازيم.

وي ادامه داد: جرم ما اين است که دست آمريکا و انگليس را از کشورمان کوتاه کرده‌ايم و براي جهانيان الگو شده‌ايم.

حداد عادل با بيان اينکه ما سر ميز مذاکره با 1+5 مي‌رويم گفت: ما با 1+5 گفتگو مي‌کنيم و تلاش داريم تا حداکثر منافع ملي کشورمان تامين شود و مقام معظم رهبري نيز همچون امام با صلابت ايستاده‌اند و از منافع کشور دفاع مي‌کنند.

وي تاکيد کرد: بايد با اتکا به خداوند و استقامت آماده باشيم؛ همانطوري که در طي 34 سال گذشته دشمنان کاري از پيش نبردند مطمئنا در آينده هم نمي‌توانند هيچ کاري بکنند.

وي در پاسخ به سوالي درباره اينکه چرا در قوانين قبل از انقلاب دخل وتصرف کمتري صورت مي‌گرفت اما بعد از انقلاب قوانين دائما در حال تغييراند گفت: اين مسئله علت‌هاي مختلفي دارد و سائل ما نيز بعد از انقلاب بسيار فرق کرده است.

وي در پاسخ به سوالي درباره کانديداتوري در انتخابات آتي اظهار داشت: اميدوارم حضورم در عرصه انتخابات مفيد باشد البته بايد بگويم که به هيچ وجه نه آمدنم قطعي است و نه نيامدنم؛ اما در مجموع بايد کسي انتخاب شود که خير و صلاح کشور در آن باشد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه مهم اين است که ما هواي نفس نداشته باشيم ادامه داد: نبايد فکر کنيم که در رياست جمهوري برايمان فرش قرمزي پهن کرده‌اند مشکل من نيز اين است که بيشتر مراقب خودم باشم که نلغزم اما اگر شرايط رياست جمهوري در بنده وجود نداشته باشد، مطمئنا کنار مي‌روم.

نماينده مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوالي درباره قانون انتخابات اظهارداشت: تغييرات نگران کننده‌اي در قانون انتخابات ايجاد نشده است البته پيش نويس اوليه آن بحث انگيز بود و ما نيز مخالفت کرديم اما با حذف چند ماده تغييرات نگران کننده‌اي در آن ايجاد نشده است.

حداد عادل با بيان اينکه عمده ترفند دشمنان در انتخابات اين است که مردم در انتخابت شرکت نکنند گفت: دشمنان ترفندهاي مختلفي را دنبال مي‌کنند آنان در وهله اول به دنبال  عدم حضور مردم هستند و اگر هم مردم شرکت کردند علاقه‌اي به پيروزي اصولگرايان ندارند و عمده بصيرت اين است که دوست را از دشمن تشخيص بدهيم.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.