سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اثر بخشی عصاره نعناع برای درمان میگرن

یک طرح تحقیقاتی نشان داده است که استفاده موضعی از محلول 10 درصد عصاره نعناع به عنوان درمان میگرن های بدون اورا بسیار اثر بخش است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ مدت هاست که از نعناع و مشتق فعال آن منتول جهت درمان انواع درد از جمله سر درد استفاده می شود .

در همین راستا دکتر افشین برهانی طی طرحی تحقیقاتی به اثر استفاده موضعی از محلول 10 عصاره نعناع برای درمان میگرن های بدون اورا پرداخته است.

این مطالعه تحقیقاتی از سال 86 تا 87 در بیمارستان نمازی شیراز اجرا شده که افراد واجد شرایط به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول محلول 10 درصد منتول ( به عنوان دارو) و گروه دوم محلول نیم درصد ( به عنوان دارو نما) به صورت موضعی در نواحی پیشانی و گیجگاهی آن ها استفاده شد.

بنابراین گزارش، جمعیت تحت درمان شامل 35 بیمار با 118 حمله میگرنی بودند نتایج این تحقیق نشان داد که در این افراد محلول منتول در مقایسه با دارو نما به صورت معنی داری در از بین بردن درد پس از دو ساعت، کاهش درد پس از دو ساعت و از بین رفتن و کاهش قطعی درد موثرتر بوده است. بعلاوه محلول منتول در کاهش تهوع و استفراغ و ترس از نور به صورت معنی داری موثر تر از دارو نما بود.

در ادامه این گزارش آمده است، در جمعیت کامل کننده این مطالعه تعداد افرادی که حداقل یک بار از بین رفتن درد را پس از مصرف محلول منتول تجربه کرده بودند به صورت معنی داری بیش از گروه دارو نما بود بنابر نتایج این تحقیقات می توان گفت که محلول عصاره نعناع می توان یک انتخاب درمانی موثر، ایمن و قابل تحمل برای میگرن باشد .

شایان ذکر است که این مطالعه توانسته رتبه سوم گروه علوم بالینی داخلی هجدهمین جشنواره علوم پزشکی رازی را به خود اختصاص دهد./ح
برچسب ها: نعناع ، میگرن ، سردرد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.